W styczniu 2015 roku poznany oferty złożone w przetargu na opracowanie koncepcji programowej na drogę ekspresową S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn. Postępowanie zostało ogłoszone 21 listopada.
Koncepcja programowa będzie zawierać wszystkie założenia niezbędne do przygotowania projektu budowlanego, w tym przebieg drogi, liczbę węzłów, konstrukcje obiektów drogowych i inżynierskich, rozwiązania dróg obsługujących tereny sąsiednie, odwodnienie oraz inne założenia umożliwiające wykonanie kosztorysu robót.
Na podstawie koncepcji opisującej, jak będzie wyglądać planowana droga, wykonawca inwestycji zrealizuje ją w formule „projektuj i buduj”. Jego zadaniem będzie przygotowanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Koncepcja programowa dla drogi S61 powstanie w ciągu dziewięciu miesięcy od podpisania umowy. Wykonanie koncepcji obejmuje odcinek drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka (S8) – Łomża – Stawiski – Szczuczyn (z wyłączeniem obwodnicy Stawisk). Długości tego fragmentu to około 86,188 km.
Zamówienie podzielono na sześć zadań. Dotyczą one następujących odcinków: węzeł Podborze – węzeł Śniadowo, węzeł Śniadowo – węzeł Łomża Południe, węzeł Łomża Południe – węzeł Łomża Zachód, węzeł Łomża Zachód – węzeł Kolno, węzeł Kolno – początek obwodnicy Stawisk, koniec obwodnicy Stawisk – początek obwodnicy Szczuczyna.
Budowa drogi ekspresowej S61 na całym odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa znalazła się na liście podstawowej inwestycji ujętych w
projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020. Realizację inwestycji zaplanowano na lata 2015-2020.