Dziesięciu wykonawców jest zainteresowanych budową drogi ekspresowej S19 od węzła Księżyno do węzła Białystok Południe. Tylko jedna oferta przekroczyła budżet zamawiającego. Najtańsze jest konsorcjum Aldesy.
Propozycja z najniższą ceną ma wartość 456,1 mln zł przy budżecie zamawiającego na poziomie 540,3 mln zł. Kolejne propozycje to: Strabag – 466,8 mln zł, Mota Engil – 478,4 mln zł, konsorcjum NDI – 478,5 mln zł, Kolin Insaat (Turcja) – 483,1 mln zł, PTU Intercor – 492,5 mln zł, Polaqua – 506 mln zł, Budimex – 508,2 mln zł oraz konsorcjum Porr i Unibep – 538,7 mln zł.
Najdrożej prac wycenił Mostostal Warszawa – 571,5 mln zł. To jedyna oferta, która przekroczyła kosztorys inwestora.
W ramach odcinka S19 Księżyno – Białystok Południe ma 7,9 km. Wraz z nim powstanie fragment drogi krajowej nr 65 od węzła Białystok Południe do planowanego ronda na obecnej DK-65 w rejonie Grabówki (13,6 km), czyli wylot z Białegostoku w kierunku granicy z Białorusią w Bobrownikach.
Droga będzie miała przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Ma mieć kategorię ruchu KR-6. O rodzaju nawierzchni zdecyduje wykonawca. Z kolei odcinek DK-65 na odcinku ok. 1 km od węzła Białystok Południe ma być dwujezdniowy, dalej natomiast będzie to jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu.
W poniedziałek zostały o
twarte oferty w przetargu na budowę odcinka od węzła Białystok Zachód do węzła Księżyno. Także i tam większość ofert zmieściła się w budżecie zamawiającego.