Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót oraz zarządzanie kontraktami dla zadań dotyczących budowy trasy ekspresowej S61 od Szczuczyna do Raczek. W pierwszej połowie tego miesiąca GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na realizację tej inwestycji. Najtańsza możliwość przewiduje koszt ok. 1,5 mld zł.
Postępowanie ma na celu znalezienie nadzorcy inwestycji dotyczącej budowy drogi S61 Szczuczyn – Raczki podzielonej na trzy odcinki (zadanie I: Szczuczyn – Ełk Południe, zadanie II: Ełk Południe – Wysokie, zadanie III: Wysokie – Raczki). Podobnie, jak przetarg dotyczący projektu i budowy, tak samo postępowanie na nadzór zostało podzielona na trzy części.
Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia nadzoru aż do momentu zakończenia i rozliczenia kontraktu na roboty budowlane. Minimalny czas w jakim firma będzie związana umową to 56 miesięcy od daty jej podpisania.
Zamawiający czeka na oferty do 3 stycznia 2018 roku – zadanie I, 4 stycznia 2018 roku – zadanie II oraz do 5 stycznia 2018 roku – zadanie III. Podczas ich oceny będzie brał od uwagę cenę (60%), jakość (22%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (18%).
Wyświetl większą mapę
Odcinek, nad którym zwycięzcy przetargów będą pełnić nadzór, liczy łącznie 63 km. Za jego projekt i budowę GDDKiA była w stanie zapłacić ponad 2 mld zł.
Najtańsze oferty przewidują jednak koszt ok. 1,47 mld zł. Najniższe pod względem ceny propozycje pochodzą kolejno od firm Polaqua oraz Metrostav.
Obecnie trwają prace nad niemal całą drogą S61 od miejscowości Ostrów Mazowiecka do granicy polsko-litewskiej w Budzisku. Leży ona w ciągu trasy Via Baltica. Zarówno trasa Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn jak i Szczuczyn – Raczki jest w przetargu. Poznaliśmy już oferty na większość odcinków i jeśli GDDKiA sprawnie przeprowadzi analizę otrzymanych propozycji to w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się podpisania umów. Dalej mamy istniejący już fragment Raczki – Suwałki i budowaną obwodnicę Suwałk (zakończenie planowane na kwiecień 2019 roku).
Ostatni fragment, Suwałki – Budzisko, trafił już w ręce wykonawców. Obecnie trwają prace projektowe.