Oferta włoskiej firmy TOTO Costruzioni Generali pomyślnie przeszła kontrolę w Urzędzie Zamówień Publicznych (UZP). Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na potwierdzenie przez wybranego wykonawcę chęci zawarcia umowy na budowę drogi ekspresowej S61 między Łomżą a Kolnem.
Burzliwy przetarg
Postepowanie na wyłonienie wykonawcy inwestycji dotyczącej projektu i budowy odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Kolno jest chyba jednym z najbardziej burzliwych z obecnie trwających przetargów. Mieliśmy tu liczne odwołania, w tym odwołania od wyboru własnej oferty (
całą sprawę dokładniej opisywaliśmy tutaj).
Ostatecznie zadanie ma zostać powierzone włoskiej firmie TOTO Costruzioni Generali, które zaproponowało przeprowadzenie prac za 525,681 mln zł, czyli ok. 55% budżetu przewidzianego na to przedsięwzięcie.
Oferta wykonawcy pomyślnie przeszła kontrolę w UZP, a w ubiegły piątek GDDKiA wysłała zapytanie do włoskiej firmy, czy nadal chce zrealizować inwestycję. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to kontrakt może zostać podpisany jeszcze we wrześniu br.
Odcinek Via Baltica
Inwestycja przewiduje budowę trasy o długości 12,922 km w ciągu S61 oraz 6,963 km w ciągu drogi krajowej nr 64. Będzie to trasa od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” w okolicach Kisielnicy. Ten odcinek obejmuje budowę nowego mostu przez Narew. Jego długość wyniesie 1,2 km metrów. Wspomniana część DK-64 będzie stanowiła północą obwodnicę Piątnicy.
Droga leży w ciągu Via Baltica. Obecnie trwają prace nad cały ciągiem tej europejskiej trasy. Odcinki bezpośrednio łączące się z omawianym fragmentem (Obwodnica Łomży i S61 Kolno – Stawiski) mają już swoich wykonawców.