Rynek Infrastruktury
Prace budowlane objęte umową mają trwać 8 miesięcy i zakończą się w listopadzie tego roku. Nowy 3-przęsłowy most powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 988 Babica-Warzyce. Ma on zastąpić niemal stuletnią zniszczoną przeprawę przez Wisłok.
Na wiosnę wykonano 22 wiercone pale wielkośrednicowe o średnicy 150 cm i długości od 8,5 m do 10,5 m. Na nich będzie posadowiony most. Powstały także dwa przyczółki i obie podpory mostu. – Pod koniec lipca planujemy betonowanie płyty pomostu. Do wykonania tego elementu mostu potrzebne będzie 850 ton betonu, które na plac budowy dostarczy 34 betoniarki – mówi Mirosław Gucwa, menadżer projektów, Skanska.
– Kilka dni temu zakończyliśmy montaż ważącej 332 ton konstrukcji stalowej nowego mostu – informuje Mirosław Gucwa. – Jako pierwszy zamontowany został fragment konstrukcji od strony Rzeszowa, czyli dwa ważące po 61 ton i mierzące po 37,5 m dźwigary. Następnie identyczna operacja odbyła się na przęśle od strony Strzyżowa. Prace zakończyło uniesienie i montaż dwóch środkowych dźwigarów, tworzących tzw. przęsło nurtowe. Te elementy o długości 27,7 m ważyły po 43 tony każdy. Konstrukcja stalowa nowego mostu montowana była przy użyciu żurawia o udźwigu 300 ton – dodaje.
Nowy obiekt, który zastąpi stary most będzie dłuższy i szerszy od obecnego. Będzie miał również najwyższą klasę nośności A, co pozwoli korzystać z mostu także samochodom o masie 50 ton. W ramach prac Skanska wykona także dojazdy do nowego mostu od strony Strzyżowa na długości 220 m i od strony Czudca na 178-metrowym odcinku. Przebudowane zostanie skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 988 z drogą dojazdową do ośrodka wypoczynkowego, 5 zjazdów do pól i posesji oraz kolidujące sieci energetyczne i telekomunikacyjne na długości 100 m.
W ramach kontraktu Skanska umocni brzegi i wyprofiluje koryto w górę i w dół rzeki od osi mostu na łącznej długości 120 m. prawy brzeg będzie rozkopany, a istniejące koryto Wisłoka zostanie poszerzone o około 7 m do szerokości 30 m.