Rynek Infrastruktury
– Powierzona naszej firmie inwestycja obejmuje budowę nowego mostu przez rzekę Wisłok o długości 101 metrów, rozbiórkę starego zniszczonego obiektu, rekultywację terenu oraz regulację koryta rzeki. Pierwsi kierowcy skorzystają z mostu już w połowie listopada br. – informuje Mirosław Gucwa, Menadżer Projektów, Skanska.
– Rozpoczęliśmy już prace budowlane. Wykonaliśmy wszystkie pale wielkośrednicowe, na których posadowiony będzie obiekt mostowy oraz wykopy fundamentowe i chude betony. Obecnie trwają roboty żelbetowe. W najbliższych tygodniach kontynuować będziemy prace związane z betonowaniem fundamentów, filarów i korpusów podpór. Jednocześnie rozpoczniemy budowę nasypów drogowych prowadzących do nowego mostu – wylicza M. Gucwa ze Skanska.
Nowy most w Nowej Wsi Czudeckiej powstaje obok wybudowanego w czasach I wojny światowej dwuprzęsłowego obiektu. Ze względu na niewystarczającą, zaledwie 6-metrową, szerokość obiektu ruch odbywa się jednokierunkowo i jest sterowany sygnalizacją świetlną. Ponadto zły stan techniczny obiektu był przyczyną wprowadzenia ograniczenia nośności i wyznaczenia objazdów dla samochodów ciężarowych o masie przekraczającej 10 ton. Brak chodników dla pieszych oraz liczne ubytki w nawierzchni powodowały zagrożenie dla użytkowników obiektu.
– Nowy, trzyprzęsłowy obiekt będzie dłuższy (101 m) i szerszy (12 m) od istniejącego mostu. Będzie też miał najwyższą klasę nośności „A”, co oznacza że z mostu będą mogły korzystać samochody o masie nawet 50 ton – dodaje Piotr Subczak, Dyrektor Zespołu Projektów, Skanska.
W ramach projektu wykonane zostaną również dojazdy do nowego mostu od strony Strzyżowa na długości 220 m oraz od strony Czudca na odcinku 178 m. Skanska przebuduje skrzyżowanie DW-988 z drogą dojazdową do ośrodka wypoczynkowego Kaczarnica, zjazdy do pól i posesji oraz kolidujące sieci energetyczne i telekomunikacyjne.
Inwestycja obejmuje również umocnienie brzegów oraz profilowanie koryta na długości 50 m w górę i w dół rzeki od osi mostu. Prawy brzeg zostanie rozkopany, a istniejące koryto rzeki Wisłok poszerzone o ok. 7 m do szerokości 30 m. Brzegi rzeki umocnimy opaską kamienną.