Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich prowadzi właśnie przetarg na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 867 nieopodal miejscowości Lubaczów. W ramach prac zmotoryzowani zyskają nowy most na rzece Sołotwa. Do zamawiającego spłynęły oferty od 11 zainteresowanych firm.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja nowego mostu przez rzekę Sołotwa w ramach rozbudowy drogi wojewódzkiej 867. Obecny obiekt pochodzi z lat 60-tych. Usytuowany jest na ciągu drogi między Sieniawą a Hrebennem w kilometrze 45,725 w miejscowości Lubaczów. Ze względu na stan techniczny oraz liczne korozje konieczne jest wykonanie nowego obiektu.
Zgłosiło się aż 11 firm zainteresowanych budową nowego mostu. Siedem ofert zmieściło się w budżecie zamawiającego, który przygotował na prace 6,8 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożył Strabag w kwocie 5,07 mln zł. Kolejno oferty złożyli: MG Infrastruktura Marian Wołczyk (5,27 mln zł), Przedsiębiorstwo budowlane STALMOST (5,86 mln zł), Remost (5,97 mln zł), Sarinż (6,27 mln zł), Wolmost (6,35 mln zł), PPHU Jawal (7,56 mln zł), konsorcjum Mosty Łódź i Mosty Infrastruktura (8 mln zł), Primost Południe (8,36 mln zł) oraz Probudowa (9,01 mln zł). Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz okresu gwarancji i rękojmi (40 proc.). Na realizację zadania wyznaczono 12 miesięcy.
Nowy most będzie wykonany z jednonawowej ramy ciągłej o rozpiętości przęsła 20,40 metra. Konstrukcję nośną obiektu stanowić będzie 13 belek prefabrykowanych typu T, na których zostanie wykonana warstwa nadbetonu. Wysokość konstrukcji określono na 124 cm. Całkowita długość mostu wyniesie prawie 31 metrów. Szerokość obiektu wyniesie natomiast 20,40 metra. Przez most poprowadzona będzie jezdnia o szerokości 7 metrów oraz chodnik po jednej stronie przeprawy o szerokości 2 metrów. Znajdzie się także chodnik dla obsługi o szerokości 0,9 metra. Na czas prac przewidziano konieczność budowy mostu tymczasowego, aby zapewnić ciągłość przejazdu.
W ramach zadania zaplanowano także przebudowę jezdni drogi wojewódzkiej wraz z rozbiórką istniejących warstw konstrukcji nawierzchni i wybudowaniem nowej konstrukcji na odcinku od km 45,621 do km 45,918. Wykonawca przeprowadzi także wzmocnienie. Jak wyjaśnia zamawiający, droga na tym odcinku jest w złym stanie i posiada liczne spękania. Poszerzone zostaną pobocza drogi do szerokości 1,25 metra. Przebudowane zostaną chodniki, zatoki autobusowe, rowy drogowe. Jezdnia uzyska jednolitą szerokość 7 metrów z dwoma pasami ruchu. Droga będzie przystosowana do prędkości 50 km/h i zyska klasę G.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.