Rynek Infrastruktury
Nowa przeprawa przez rzekę Tanew kosztowała około 9 mln zł. Most jest dłuższy i szerszy od poprzedniego i co najważniejsze – ma większą nośność. A to oznacza, że mogą po nim jeździć ciężkie samochody. Wcześniej było to niemożliwe.
Marszałek Mirosław Karapyta mówił podczas otwarcia, że ta inwestycja to kolejny przykład dbałości samorządu województwa o rozwój komunikacyjny regionu. – Dzięki prowadzonym od lat inwestycjom, nasz region jest liderem w kraju pod względem długości zbudowanych lub zmodernizowanych dróg rożnych kategorii – mówił marszałek. – Dostępność komunikacyjna regionu to jeden z priorytetów samorządu, dlatego w 2013 roku zaplanowane w budżecie wydatki na inwestycje drogowe są wyższe niż w latach ubiegłych. Przeznaczyliśmy na nie ponad 430 mln zł – dodał.
Wicemarszałek Zygmunt Cholewiński zapewniał z kolei dziennikarzy, że także w nowej perspektywie unijnej inwestycje drogowe będą traktowane przez samorząd priorytetowo.W uroczystości otwarcia wzięli również udział radni województwa oraz przedstawiciele lokalnych władz samorządowych.
Wójt gminy Harasiuki - Henryk Bździuch – mówił, że liczy, iż ta inwestycja przyczyni się do rozwoju gospodarczego gminy. – Teraz będą mogły jeździć tędy tiry, wcześniej było to niemożliwe. Może to zwiększy atrakcyjność naszych terenów – mówił wójt.
W ramach rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 858, oprócz mostu w Harasiukach, powstanie także wiadukt nad linią kolejową LHS nr 65. Wartość całej inwestycji to ponad 23 mln zł, z tego blisko 20 mln zł pochodzi z funduszy unijnych.