Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Podkarpackie: Jak powstawała obwodnica Jarosławia?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
13-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Podkarpackie: Jak powstawała obwodnica Jarosławia?
fot. GDDKiA
Od rozpoczęcia starań o budowę obwodnicy Jarosławia do jej powstania minęło ponad 20 lat. Wówczas zrodziła się pierwsza oficjalna koncepcja obejścia podkarpackiego miasta. Zaplanowana obwodnica przebiegać miała północną stroną miasta. Ten wariant był może trudniejszy do wykonania pod względem technicznym, ale przebiegał po nieużytkach i terenach mało zabudowanych.

Aktualizacją koncepcji programowo-przestrzennej zajął się burmistrz Jerzy Matusz, który wiele miesięcy przed śmiercią rozpoczął nad nią prace. Zaktualizowana koncepcja, którą dostosowano do aktualnych przepisów, została przyjęta w październiku 1999 roku.

Gdy zmarł burmistrz Matusz, jego działania kontynuował kolejny gospodarz miasta i obecny wiceprzewodniczący rady miasta Jan Gilowski. Na początku marca 2000 roku koncepcja programowo-przestrzenna drogi obwodowej została zatwierdzona przez Komisję Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Publicznych. Natychmiast zespół fachowców przystąpił do opracowywania „Studium Techniczno-Ekonomicznego możliwości przebiegu odcinka obwodowej miasta Jarosławia w rejonie rzeki San”. Zakończone we wrześniu prace, 24 października 2000 roku zatwierdziła ta sama Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych.

 

Następnie prace postępowały bardzo szybko. W listopadzie opracowano materiały do wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na „Budowę drogi obwodowej miasta Jarosławia w miejscu drogi krajowej Nr 4 Jędrzychowice-Korczowa”. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie, już 27 listopada tego samego roku, złożyła do burmistrza Jarosławia wspomniany wniosek.

 

W czerwcu 2001 roku opracowana została kolejna koncepcja, w której koniecznością stało się połączenie obwodnicy w rejonie Zakładu Uzdatniania Wody z drogą krajową nr 4 na wysokości ul. Morawskiej, a więc w sąsiedztwie huty szkła Owens Illinois. Z kolei w grudniu tego samego roku burmistrz Jan Gilowski złożył zarządowi powiatu propozycję współpracy w sprawie przygotowania do realizacji inwestycji łącznika.

 

Prace nad łącznikiem i obwodnicą przebiegały równolegle. 30 grudnia 2003 roku wydano decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla obwodowej Jarosławia. To pozwoliło dyrektorowi rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji, Władysławowi Kowalowi na przeprowadzenie przetargu nieograniczonego i zawarcie we wrześniu 2004 roku umowy na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego obwodowej.

 

Pod koniec października tego samego roku gmina Jarosław i GDDKiA w Rzeszowie podpisały porozumienie w sprawie wspólnego przygotowania do realizacji obwodnicy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. 24 października – Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych ostatecznie zatwierdziła trasę przebiegu drogi obwodowej.

 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ZDW w Olsztynie szuka projektanta obejścia Bisztynka

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie szuka projektanta obejścia Bisztynka

Mikołaj Kobryński 23 sierpnia 2024

Duży przetarg drogowy na Mazowszu. Skaryszew zyska obwodnicę

Drogi i autostrady

Obwodnica Starogardu Gdańskiego: Wariant przebiegu wstępnie zaakceptowany

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

ZDW w Olsztynie szuka projektanta obejścia Bisztynka

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie szuka projektanta obejścia Bisztynka

Mikołaj Kobryński 23 sierpnia 2024

Duży przetarg drogowy na Mazowszu. Skaryszew zyska obwodnicę

Drogi i autostrady

Obwodnica Starogardu Gdańskiego: Wariant przebiegu wstępnie zaakceptowany

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5