Rynek Infrastruktury
Aktualizacją koncepcji programowo-przestrzennej zajął się burmistrz Jerzy Matusz, który wiele miesięcy przed śmiercią rozpoczął nad nią prace. Zaktualizowana koncepcja, którą dostosowano do aktualnych przepisów, została przyjęta w październiku 1999 roku.
Gdy zmarł burmistrz Matusz, jego działania kontynuował kolejny gospodarz miasta i obecny wiceprzewodniczący rady miasta Jan Gilowski. Na początku marca 2000 roku koncepcja programowo-przestrzenna drogi obwodowej została zatwierdzona przez Komisję Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Publicznych. Natychmiast zespół fachowców przystąpił do opracowywania „Studium Techniczno-Ekonomicznego możliwości przebiegu odcinka obwodowej miasta Jarosławia w rejonie rzeki San”. Zakończone we wrześniu prace, 24 października 2000 roku zatwierdziła ta sama Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych.
Następnie prace postępowały bardzo szybko. W listopadzie opracowano materiały do wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na „Budowę drogi obwodowej miasta Jarosławia w miejscu drogi krajowej Nr 4 Jędrzychowice-Korczowa”. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie, już 27 listopada tego samego roku, złożyła do burmistrza Jarosławia wspomniany wniosek.
W czerwcu 2001 roku opracowana została kolejna koncepcja, w której koniecznością stało się połączenie obwodnicy w rejonie Zakładu Uzdatniania Wody z drogą krajową nr 4 na wysokości ul. Morawskiej, a więc w sąsiedztwie huty szkła Owens Illinois. Z kolei w grudniu tego samego roku burmistrz Jan Gilowski złożył zarządowi powiatu propozycję współpracy w sprawie przygotowania do realizacji inwestycji łącznika.
Prace nad łącznikiem i obwodnicą przebiegały równolegle. 30 grudnia 2003 roku wydano decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla obwodowej Jarosławia. To pozwoliło dyrektorowi rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji, Władysławowi Kowalowi na przeprowadzenie przetargu nieograniczonego i zawarcie we wrześniu 2004 roku umowy na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego obwodowej.
Pod koniec października tego samego roku gmina Jarosław i GDDKiA w Rzeszowie podpisały porozumienie w sprawie wspólnego przygotowania do realizacji obwodnicy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. 24 października – Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych ostatecznie zatwierdziła trasę przebiegu drogi obwodowej.