Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na remont czterech mostów w woj. podkarpackim. Przygotowała budżet w kwocie blisko 5 mln zł. To jednak za mało, wykonawcy oczekują większej kwoty.
Chodzi o mosty: przez rzekę San w Lesku, w ciągu DK-84, przez Jasiołkę w Jaśle, w ciągu DK-28, przez Stupnicę w Birczy przy DK-28 oraz przez rzekę Przyrwę w ciągu DK-9 w Zarębkach.
Inwestor przygotował 4,994 mln zł. Najtańsza oferta ma wartość 6,149 mln zł a złożyło ją konsorcjum firm z liderem Firmą Usługową Detal Piotr Włoch z Sułkowic. Łącznie wpłynęło 5 ofert, z czego najdroższa kosztuje 11,975 mln zł (Remost z Dębicy).
Pierwszy z mostów, w Lesku to czteroprzęsłowy obiekt o konstrukcji nośnej w formie 4 belek kablobetonowych w przekroju poprzecznym. To obiekt z 1971 r. Na jego remont przewidziano 7 miesięcy. Zakres prac obejmie m.in. wykonanie izolacji, warstwy wiążącej i ścieralnej nawierzchni na dojazdach i obiekcie oraz nowych kap chodnikowych. Trzeba także wykonać naprawy powierzchniowe korpusów przyczółków, filarów i ustroju nośnego.
Most przez Jasiołkę w ciągu DK-28 jest trójprzęsłowy o konstrukcji nośnej z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu „U”. Powstał w 1998 r., a jego ustrój nośny jest w dobry stanie technicznym. Poprawiona zostanie m.in. wierzchnia warstwa malarska, wymienione będą także kapy chodnikowe (są w złym stanie) wraz z warstwą izolacji. Prace mają być zrealizowane w ciągu 6 miesięcy.
Obiekt na Stupnicy w Birczy to most trójprzęsłowy o konstrukcji nośnej z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu „Kujan”. Powstał 20 lat temu, a jego ustrój nośny jest w dobrym stanie technicznym, poza uszkodzeniami w wierzchniej warstwie malarskiej. W złym stanie są m.in. kapy chodnikowe. Powstać ma nowa warstwa ścieralna na obiekcie oraz na dojazdach do obiektu: na długości ok. 7 m od strony Sanoka oraz ok. 8 m od strony Przemyśla. Wymienione zostać mają także dylatacje. Cały zakres prac ma być zrealizowany w ciągu 5 miesięcy.
Obiekt przy DK-9 w Zarębkach został wybudowany w 1959 r. i przebudowany w 1996 r. To obiekt płytowy o schemacie belki swobodnie podpartej ze wspornikami. W ramach remontu powierzchnia podpór ma być oczyszczona, uzupełnione mają zostać ubytki na powierzchni podpór. W planach jest rozbiórka wsporników podchodnikowych wraz z fragmentem przylegającego dźwigara płytowego. Do wymiany są także kapy chodnikowe wraz z krawężnikiem. Tu na prace zarezerwowano 6 miesięcy.
Remont ma być wykonywany metoda połówkową, z zachowaniem ruchu jednokierunkowego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.