Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Podkarpackie. 5 mln zł to za mało na remont czterech mostów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

ep.

Data publikacji:
18-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Podkarpackie. 5 mln zł to za mało na remont czterech mostów
fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na remont czterech mostów w woj. podkarpackim. Przygotowała budżet w kwocie blisko 5 mln zł. To jednak za mało, wykonawcy oczekują większej kwoty.

Chodzi o mosty: przez rzekę San w Lesku, w ciągu DK-84, przez Jasiołkę w Jaśle, w ciągu DK-28, przez Stupnicę w Birczy przy DK-28 oraz przez rzekę Przyrwę w ciągu DK-9 w Zarębkach.

Inwestor przygotował 4,994 mln zł. Najtańsza oferta ma wartość 6,149 mln zł a złożyło ją konsorcjum firm z liderem Firmą Usługową Detal Piotr Włoch z Sułkowic. Łącznie wpłynęło 5 ofert, z czego najdroższa kosztuje 11,975 mln zł (Remost z Dębicy).

Pierwszy z mostów, w Lesku to czteroprzęsłowy obiekt o konstrukcji nośnej w formie 4 belek kablobetonowych w przekroju poprzecznym. To obiekt z 1971 r. Na jego remont przewidziano 7 miesięcy. Zakres prac obejmie m.in. wykonanie izolacji, warstwy wiążącej i ścieralnej nawierzchni na dojazdach i obiekcie oraz nowych kap chodnikowych. Trzeba także wykonać naprawy
powierzchniowe korpusów przyczółków, filarów i ustroju nośnego.

Most przez Jasiołkę w ciągu DK-28 jest trójprzęsłowy o konstrukcji nośnej z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu „U”. Powstał w 1998 r., a jego ustrój nośny jest w dobry stanie technicznym. Poprawiona zostanie m.in. wierzchnia warstwa malarska, wymienione będą także kapy chodnikowe (są w złym stanie) wraz z warstwą izolacji. Prace mają być zrealizowane w ciągu 6 miesięcy. 

Obiekt na Stupnicy w Birczy to most trójprzęsłowy o konstrukcji nośnej z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu „Kujan”. Powstał 20 lat temu, a jego ustrój nośny jest w dobrym stanie technicznym, poza uszkodzeniami w wierzchniej warstwie malarskiej. W złym stanie są m.in. kapy chodnikowe. Powstać ma nowa warstwa ścieralna na obiekcie oraz na dojazdach do obiektu: na długości ok. 7 m od strony Sanoka oraz ok. 8 m od strony Przemyśla. Wymienione zostać mają także dylatacje. Cały zakres prac ma być zrealizowany w ciągu 5 miesięcy.

Obiekt przy DK-9 w Zarębkach został wybudowany w 1959 r. i przebudowany w 1996 r. To obiekt płytowy o schemacie belki swobodnie podpartej ze wspornikami. W ramach remontu powierzchnia podpór ma być oczyszczona, uzupełnione mają zostać ubytki na powierzchni podpór. W planach jest rozbiórka wsporników podchodnikowych wraz z fragmentem przylegającego dźwigara płytowego. Do wymiany są także kapy chodnikowe wraz z krawężnikiem. Tu na prace zarezerwowano 6 miesięcy. 

Remont ma być wykonywany metoda połówkową, z zachowaniem ruchu jednokierunkowego.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Głuchołazy będą miały nowy most. Konstrukcja przed końcem roku

Drogi i autostrady

Głuchołazy będą miały nowy most. Konstrukcja przed końcem roku

Redakcja/inf. pras. 07 lipca 2024

Ile będzie kosztował remont DK-32 koło Wolsztyna? Są oferty

Drogi i autostrady

Łódzkie. Kto wybuduje obwodnicę Srocka?

Drogi i autostrady

GDDKiA: Ruszą przetargi na ponad 100 małych zadań

Drogi i autostrady

NDI najkorzystniejsze na budowę obwodnicy Kroczyc

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Głuchołazy będą miały nowy most. Konstrukcja przed końcem roku

Drogi i autostrady

Głuchołazy będą miały nowy most. Konstrukcja przed końcem roku

Redakcja/inf. pras. 07 lipca 2024

Ile będzie kosztował remont DK-32 koło Wolsztyna? Są oferty

Drogi i autostrady

Łódzkie. Kto wybuduje obwodnicę Srocka?

Drogi i autostrady

GDDKiA: Ruszą przetargi na ponad 100 małych zadań

Drogi i autostrady

NDI najkorzystniejsze na budowę obwodnicy Kroczyc

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5