Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Podkarpacie: Przetarg na remont czterech mostów na drogach krajowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
04-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-04-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Podkarpacie: Przetarg na remont czterech mostów na drogach krajowych
fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie remontu czterech obiektów mostowych w województwie podkarpackim. Prace o charakterze odtworzeniowym, mające na celu przywrócenie ich pierwotnych parametrów, zostaną zrealizowane na drogach krajowych nr 9, 28 i 84. Przetarg został podzielony na cztery części – możliwe jest składanie ofert na wybrane bądź wszystkie.

Cztery mosty na drogach krajowych na Podkarpaciu doczekają się w najbliższym czasie remontu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie prac, który został podzielony na cztery części. Zainteresowani wykonawcy będą mogli złożyć oferty zarówno na wszystkie części, jak również tylko wybrane. Ocena ofert będzie odbywała się w oparciu o jednolite kryteria. Podobnie jak w przypadku zdecydowanej większości przetargów drogowych w Polsce, głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający weźmie również pod uwagę przedłużenie okresu gwarancji jakości oraz termin realizacji zadania – w przypadku każdego z kryteriów pozacenowych otrzymać będzie można maksymalnie 20% punktów. Oferty w przetargu będzie można składać do 9 kwietnia.

Pierwszy z przewidzianych do remontu mostów znajduje się w Lesku, w ciągu drogi krajowej nr 84, nad rzeką San. Został zbudowany w 1971 roku. Jest to most czteroprzęsłowy o konstrukcji nośnej wykonanej z belek kablobetonowych. Liczy blisko 138 metrów długości, zaś jego szerokość wynosi nieco ponad 11 metrów. Ostatni duży remont miał miejsce w 1998 roku, kiedy na płytę pomostu położony został nadbeton, a także wykonano istniejący do dziś wspornik i gzyms. Remont obejmie rozbiórkę istniejących elementów wyposażenia, wykonanie izolacji, warstwy wiążącej, nawierzchni ścieralnej na samym obiekcie i dojazdach do niego, a także budowę nowych kap chodnikowych wraz z nawierzchnią, barierami i balustradami. Zaplanowano również naprawy powierzchniowe korpusów przyczółków, filarów i ustroju nośnego. Remont będzie realizowany bez wstrzymywania ruchu – naprawa będzie wykonana kolejno na każdej z dwóch części mostów przy ruchu jednokierunkowym z sygnalizacją świetlną. Zadanie powinno zostać zrealizowane w terminie 7 miesięcy, począwszy od dnia podpisania umowy.

Drugi most znajduje się w ciągu drogi krajowej nr 28 w Jaśle, przechodząc nad rzeką Jasiołka. Został on wybudowany w 1998 roku. Jest to most trójprzęsłowy o długości całkowitej na poziomie niespełna 82 metrów. Jego szerokość wynosi natomiast nieco ponad 16 metrów. Jego konstrukcja została wykonana z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu U. Przewidywany zakres prac jest właściwie identyczny jak w przypadku mostu w Lesku. Czas realizacji zadania określono na 6 miesięcy.

Kolejny most przeznaczony do remontu w ramach przetargu także znajduje się w przebiegu drogi krajowej nr 28 w Birczy. Przechodzi nad rzeką Stupnica. Został wybudowany w 2004 roku. Jest to most trójprzęsłowy, zbudowany z prefabrykowanych belek betonowych typu Kujan. Szerokość mostu wynosi blisko 13 metrów, zaś długość przęsła – niespełna 41 metra. Także w tym przypadku zaplanowano identyczny zakres prac jak w przypadku dwóch uprzednio wymienionych mostów. Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 5 miesięcy.

Na drodze krajowej nr 9 zaplanowano z kolei remont mostu nad rzeką Przyrwa w Zarębkach. To najstarsza z przeznaczonych do remontu w ramach przetargu konstrukcji. Powstała bowiem w 1959 roku, przy czym w 1996 roku przeprowadzono przebudowę. Jest to obiekt płytowy, o schemacie belki swobodnie podpartej ze wspornikami. Ustrój nośny tworzy monolityczny żelbetowy dźwigar płytowy o zmiennej wysokości wraz z obustronnymi wspornikami podchodnikowymi. Długość mostu wynosi niespełna 26 metrów, zaś szerokość – 10 metrów. Rozpiętość przęseł wynosi z kolei 15 metrów. W przypadku tego mostu przewidziano nieco inny zakres prac. Po wykonaniu prac rozbiórkowych wyremontowane zostaną podpory, konstrukcja nośna, nawierzchnia jezdni, pobocza techniczne wyniesione, barieroporęcze, odwodnienie i izolacja, urządzenia dylatacyjne, łożyska oraz dojazdy. Most nad rzeką Przyrwa w przebiegu drogi krajowej nr 9 powinien zostać wyremontowany w terminie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie wyremontują tory na Filtrowej

Miasto

Tramwaje Warszawskie wyremontują tory na Filtrowej

Witold Urbanowicz 17 maja 2024

ZUE poprawiło przychody i marżę

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Gdańsk: Unieważniono kolejny przetarg na terminal zbożowy

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Unieważniono kolejny przetarg na terminal zbożowy

Mikołaj Kobryński 17 maja 2024

Tradycja i nowoczesność. Renowacja mostu nad Mississippi w mieście Winona

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie wyremontują tory na Filtrowej

Miasto

Tramwaje Warszawskie wyremontują tory na Filtrowej

Witold Urbanowicz 17 maja 2024

ZUE poprawiło przychody i marżę

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Gdańsk: Unieważniono kolejny przetarg na terminal zbożowy

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Unieważniono kolejny przetarg na terminal zbożowy

Mikołaj Kobryński 17 maja 2024

Tradycja i nowoczesność. Renowacja mostu nad Mississippi w mieście Winona

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5