Partner serwisu
Drogi i autostrady

PKD: Zamawiający nie liczy się z głosem branży

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
09-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
PKD: Zamawiający nie liczy się z głosem branży
fot. GDDKiA
Organizacje branżowe są zaniepokojone tym, że GDDKiA podejmuje decyzje rzutujące na przyszłość branży budowlanej bez jej udziału. Polski Kongres Drogowy wraz z trzema innymi organizacjami wysłał do premier Ewy Kopacz list z prośbą o interwencję w sprawie braku konsultacji ze środowiskiem decyzji dotyczącej wybudowania ponad 855 km dróg w technologii betonowej.

Ponowny apel o dialog

Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa, Polski Kongres Drogowy, Polski Związek Pracodawców Budownictwa oraz Polskie Stowarzyszenie Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych postulują szybkie rozpoczęcie dialogu instytucji rządowych, które odpowiadają za budownictwo drogowe, czyli Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ze środowiskiem firm wykonawczych.

Tematem dialogu ma być koncepcja GDDKiA zakładająca, że w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020, ponad 855 km dróg zostanie wybudowane w technologii betonowej. „Nie jesteśmy zwolennikami technologicznego monopolu, widzimy miejsce dla stosowania różnych nawierzchni, w zależności od konkretnych uwarunkowań, między innymi natężenia ruchu czy ekonomicznych” – piszą sygnatariusze pisma do premier.

GDDKiA musi się wytłumaczyć

Organizacje branżowe pragną zwrócić uwagę na różne aspekty podejmowania decyzji, które z pozoru dotyczą jedynie kwestii technologicznych. Rodzą one poważne obawy o skutki dla branży drogowej, która z trudem dochodzi do równowagi po problemach, które ją dotknęły w ostatnich czterech latach.

W piśmie organizacje zwracają uwagę na to, że w dyskusji rynku z administracją należałoby przedstawić również argumenty, które są przeciwne tezom stawianym przez GDDKiA. Mowa tu między innymi o dodatkowych kosztach wynikających z konieczności dokonania zmian w dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę oraz w dokumentach projektowych.

Problemy wykonawców mogą powrócić

Co więcej, decyzja GDDKiA ogranicza dostępność do przetargów dla niektórych firm. Organizacje przypominają, że ponad 95% rodzimych przedsiębiorstw nie posiada doświadczenia w budowie nawierzchni betonowych. Wiele mniejszych firm zainwestowało w sprzęt do wykonywania robót asfaltowych i wyszkoliło personel do jego obsługi. Obecnie wielu wykonawców posiada długoterminowe zobowiązania finansowe, które uniemożliwiają im zbudowanie nowego parku maszynowego i przestawienie się na realizację robót w nowej technologii.

„Deklarujemy pełną gotowość do niezwłocznego rozpoczęcia rozmów celem wypracowania rozwiązań bezpiecznych dla gospodarki. Chcemy wierzyć, że z doświadczeń minionej perspektywy wszyscy wyciągnęliśmy wnioski i jesteśmy zdania, że tylko dialog inwestora z rynkiem wykonawczy, zagwarantuje realizację ambitnych celów budownictwa drogowego w bieżącej perspektywie budżetowe, z korzyścią dla wszystkich użytkowników dróg, gospodarki jako całości i branży drogowe” – czytamy w liście OIGD, PKD, PZPB i PSWNA.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Elżbieta Pałys 05 września 2019

GDDKiA testuje beton wałowany

Inżynieria i innowacje

GDDKiA testuje beton wałowany

inf.pras. 20 maja 2019

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Inżynieria i innowacje

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Elżbieta Pałys 16 kwietnia 2019

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Elżbieta Pałys 05 września 2019

GDDKiA testuje beton wałowany

Inżynieria i innowacje

GDDKiA testuje beton wałowany

inf.pras. 20 maja 2019

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Inżynieria i innowacje

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Elżbieta Pałys 16 kwietnia 2019

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5