W ostatnich latach w rejonie Piotrkowa Trybunalskiego realizowane były bardzo duże inwestycje drogowe. Choć już stary układ zapewniał wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta, nowe drogi cechują się wyższym poziomem bezpieczeństwa i większą przepustowością – przekonuje GDDKiA. Część robót wciąż trwa.
Drugie pod względem liczby mieszkańców miasto województwa łódzkiego, Piotrków Trybunalski, w ciągu ostatnich lat znalazło się na przecięciu ważnych dróg najwyższych kategorii. Najważniejsze zrealizowane w tym czasie inwestycje w regionie to przebudowa drogi krajowej S8, modernizacja autostrady A1 pomiędzy węzłami Tuszyn i Piotrków Tryb. Południe i przebudowa odcinka dawnej dkrajowej „jedynki” do standardu autostrady. Pierwsze z wymienionych zadań zostało zakończone w 2012 r. Wówczas otwarty został przeszło 80-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej pomiędzy granicą województwa mazowieckiego a Piotrkowem.
– Prace polegały na przebudowie dwujezdniowej drogi krajowej do standardu drogi ekspresowej. Nowa trasa powstała więc w śladzie starej (z wyjątkiem 4,5-kilometrowego fragmentu w okolicy Jeleniowa) – mówi Maciej Zalewski, główny specjalista w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przypomina, że przedsięwzięcie było realizowane w ramach dwóch kontaktów dotyczących odcinków od granicy województwa do rawy Mazowieckiej i od Rawy do Piotrkowa. Podkreśla, że inwestycja miała wpływ na bezpieczeństwo, bo krajowa „ósemka” należała do najbardziej niebezpiecznych z uwagi na częste kolizje i wypadki na licznych skrzyżowaniach jednopoziomowych, które zostały całkowicie wyeliminowane. S8 stała się natomiast jedną z pierwszych dróg tej kategorii z nawierzchnią betonową.
Przedstawiciel GDDKiA określa zrealizowaną budowę autostrady A1 mianem przedsięwzięcia strategicznego. Droga powstała w śladzie starej autostrady (odc. Tuszyn – Piotrków – dawny węzeł Bełchatów) i krajowej „jedynki”. – Prace były prowadzone na odcinku łącznie 64 km. Zarówno stara autostrada, jak i dwujezdniowa droga krajowa przedzierzgnęły się w nawierzchni betonowej z dwiema jezdniami po trzy pasy ruchu każda – usłyszeliśmy. Poszerzenie jezdni o dodatkowy pas ma skutkować znacznym wzrostem przepustowości, a likwidacja skrzyżowań jednopoziomowych – poprawą bezpieczeństwa. Roboty zakończyły się już na niemal całym przebudowywanym odcinku, ale trwają jeszcze pomiędzy Piotrkowem a Kamieńskiem.
Na pozostałych drogach krajowych przebiegających w rejonie Piotrkowa – nr 12m 61 u 94 – prowadzone były głównie prace o charakterze utrzymaniowym. Na niektórych ich odcinkach położono jednak nową tzw. nakładkę, by wzmocnić konstrukcję w związku z częściowym przejmowaniem ruchu z przebudowywanej DL-1. – Warto wspomnieć także o obwodnicy Bełchatowa w ciągu drogi krajowej nr 74 oddanej do użytkowania w 2016 r. – stwierdza nasz rozmówca.
W związku z tym, że prace na A1 wciąż trwają, trudno jednoznacznie ocenić wpływ realizowanych inwestycji na sytuację komunikacyjną Piotrkowa. – Już stary układ drogowy zapewniał miastu tranzyt – podkreśla Maciej Zalewski. Zaznacza, że dziś może być on jednak realizowany szybciej i bardziej komfortowo.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.