Premier Beata Szydło podpisała uchwałę dotyczącą wprowadzenie zmian w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Poprawka dotyczy wykreślenia z inwestycji realizowanych w formie drogowej spółki specjalnego przeznaczenia odcinka autostrady A1 Częstochowa – Piotrków Trybunalski. Utrzymuje też realizację w tej formie dwóch odcinków innych autostrad. Mowa o fragmencie A2 Mińsk Mazowiecki – Siedlce i przebudowa południowej jezdni A18 na trasie z miejscowości Olszyna do Golnic.
Uchwała podpisana przez szefową rządu dotyczy ogłoszonego, w 2015 roku, Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Potwierdza ona, wcześniej ogłaszaną, budowę A1 Częstochowa – Tuszyn w ramach Krajowego Funduszu Drogowego.
Długość odcinka to ok. 80 km. Lata, w których miał być on budowany to 2015-2021. Jednak obecnie czekamy na długo zapowiadany przetarg na fragment Tuszyn – Częstochowa.
Według zapowiedzi postępowanie ma zostać ogłoszone 28 czerwca br.
Wyświetl większą mapę
Dokument, poza wypisaniem z listy inwestycji przeznaczonych do formuły drogowych spółek specjalnego przeznaczenia A1, utrzymuje na tej liście dwie inne inwestycje.
Pierwsza z nich to A2 na wschód od Warszawy na odcinku od Mińska Mazowieckiego do Siedlec. Trasa liczy 36 km. Druga, to podniesienie parametrów drogi krajowej nr 18 do trasy o klasie A. Na nowej A18 ma zostać przebudowana południowa jezdnia. Inwestycja dotyczy trasy z miejscowości Olszyna do Golnic. Długość odcinka to 70,9 km.
Wyświetl większą mapę
Zgodnie z uchwałą, oraz wcześniejszymi zapisami PBDK 2014-2023, łącznie w ramach drogowych spółek specjalnego przeznaczania ma zostać wybudowane 106,9 km autostrad. We wcześniejszym planie to A1 miała powstać w ramach specjalnej spółki. Jednak po zmianie kierownictwa Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa pojawił się pomysł budowy jej z środków Krajowego Funduszu Drogowego. Tę zmianę potwierdza podpisana uchwała.