W przetargu na zaprojektowanie i wykonanie remontu wiaduktu w miejscowości Krasne na Podkarpaciu na drodze krajowej nr 94 wpłynęło pięć ofert. Teraz rzeszowska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dokona analizy i oceny propozycji wykonawców. Z najkorzystniejszym zostanie podpisana umowa.
Wiadukt na DK94 został wybudowany w 2006 roku, jednak w wyniku eksploatacji i działania czynników zewnętrznych uległ licznym uszkodzeniom, które mogą powodować niebezpieczeństwo na drodze m.in. z uwagi na deformacje i ubytki w nawierzchni. Nieszczelność dylatacji bitumicznych z kolei wpływa na przenikanie wody do wewnętrznych struktur wiaduktu, a to niesie za sobą ryzyko korozji elementów konstrukcyjnych i w efekcie osłabienie nośności obiektu. Zagrożone są również osoby pod obiektem, z uwagi na uszkodzenie desek gzymsowych.
Cztery oferty w budżecie
W ramach przetargu wpłynęło pięć ofert od wykonawców. Rzeszowska GDDKiA planuje przeznaczyć na tę inwestycję 916 684,56 zł. Cztery oferty mieszczą się w tym budżecie.
Pełna lista wygląda następująco:
- F.U.H.P. Leszek Kochanowicz - 615 861,00 zł;
- Przedsiębiorstwo Budowlane Stalmost - 749 881,80 zł;
- MG Infrastruktura Marian Wołczyk - 786 310,71 zł;
- Primost Południe – 889 290,00 zł;
- Konsorcjum: F.U. Detal i Detal Mosty – 1 389 900,00 zł.
GDDKiA wybierając najkorzystniejszą ofertę będzie się kierowała trzema kryteriami: ceną (60 procent oceny), przedłużeniem okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz maksymalnym terminem realizacji umowy (20 proc.).
Pięć miesięcy prac
Zadanie na 14,64-metrowym obiekcie będzie realizowane w systemie Projektuj i buduj. Same prace remontowe mają potrwać pięć miesięcy i obejmą wymianę warstwy ścieralnej na wiadukcie oraz warstwy ścieralnej i wiążącej na dojazdach, wymianę dylatacji bitumicznych oraz naprawę kap chodników.
Dodatkowo oczyszczone zostaną krawężniki kamienne na obiekcie, a zakres prac obejmie również oczyszczenie powierzchni, lokalną reprofilację zaprawami PCC, odtworzenie zabezpieczeń antykorozyjnych betonu przyczółków, skrzydeł oraz dźwigarów. Oczyszczona będzie również powierzchnia istniejącego brukowania stożków i skarp przy obiekcie wraz z usunięciem istniejącego i wykonanie nowego spoinowania.
W ramach zadana wymienione zostanie też 30 procent zniszczonego umocnienia i uzupełnione zostanie brukowanie przy schodach skarpowych. Wybrany wykonawca będzie musiał również oczyścić i wymalować balustrady przy schodach naskarpowych, wymienić bariery i balustrady na obiekcie i dojazdach, naprawić schody, korytka ściekowe oraz naprawić i wymienić uszkodzone deski gzymsowe.