Po raz kolejny przesuwana w czasie jest data otwarcia ofert w przetargu na budowę brakującego odcinka autostrady A1. Początkowo miało to nastąpić 1 września br., następnie odłożono to na 18 września br., a teraz w ogłoszeniu widnieje data 18 października br. Przetarg został ogłoszony 30 czerwca br.
Jak informuje katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – powodem przedłużania się przetargu jest duża ilość zapytań od potencjalnych wykonawców. Początkowo datę otwarcia ofert przełożono o ponad pół miesiąca z 1 września na 18 września. Ostatecznie ma to nastąpić 18 października br.
Ważna trasa
A1 między Częstochową a Tuszynem jest wyczekana zarówno przez kierowców jaki mieszkańców.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa już od dawna zapowiadało rozpisanie przetargu jednak doczekaliśmy się tego dopiero
na koniec czerwca br. Jest to, podobnie jak wszystkie obecnie ogłaszane przez GDDKiA przetargi, postępowanie jednoetapowe w trybie zaprojektuj i wybuduj. Jak podaje GDDKiA, przyszły wykonawca otrzyma informacyjnie przygotowaną wcześniej dokumentację i PFU i na tej podstawie będzie mógł zrealizować zadanie, przygotowując niezbędną dokumentację techniczną i projektowej, następnie budując autostradę.
Chodzi o cztery odcinki: odc. A węzeł Tuszyn – węzeł Piotrków Trybunalski Południe dł. 15,84 km, odc. B węzeł Piotrków Trybunalski Południe – węzeł Kamieńsk dł. 24,21 km, odc. C węzeł Kamieńsk – węzeł Radomsko dł. 16,72 km, węzeł Radomsko – granica województw śląskiego – dł. 7,02 km. Wszystkie odcinki maja już wydane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Podobny los S14
Obecnie w takie samej sytuacji znajduje się Zachodnia Obwodnica Łodzi w ciągu drogi ekspresowej S14. Przetarg na jej optymalizację i budowę ogłoszony został tego samego dnia co wcześniej opisywane postępowanie. Początkowo na oferty zamawiający miał czekać do 28 sierpnia br.,
potem przełożono to na 31 sierpnia br., a obecnie tę datę
ustalono na 2 października br.