Są oferty na dokumentację dla rozbudowy autostrady A2 między Łodzią i Warszawą o dodatkowy pas ruchu. Zgłosiło się osiem firm. Najtańsza oferta opiewa na kwotę 22,8 mln, a najdroższa na 58,4 mln zł.
Poszerzenie autostrady A2 ma być realizowane w systemie tradycyjnym – najpierw powstanie dokumentacja projektowa i uzyskanie niezbędnych zgód, a w kolejnym etapie ogłoszony zostanie przetarg na roboty budowlane.
Przetarg na dokumentację został ogłoszony na koniec stycznia.
Siedem ze złożonych ofert mieści się w kwocie przeznaczonej przez na realizację zadania, a jedna ją przekracza. Oferty będą teraz badane i w drugiej połowie roku powinniśmy poznać wykonawcę.
Lista ofert:
- Europrojekt Gdańsk S.A - 22 839 224, 25 zł
- DATABAUT Sp. z o.o. - 25 473 300, 00 zł
- Transprojekt Gdański Sp. z o.o. - 25 768 500, 00 zł
- Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 28 278 130, 50 zł
- IVIA S.A - 33 898 800, 00 zł
- Dar Al.- Handasah Consultants – 38 724 867, 36 zł
- Mosty Katowice – 45 936 502, 50 zł
- Trakt Sp. z o.o. Sp. k. - 58 421 986, 50 zł
Zarówno dla województwa łódzkiego i mazowieckiego zostały już opracowane zostały elementy koncepcji programowej dla poszerzenia autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu na długości ok. 89 kilometrów. Między węzłami Łódź Północ i Pruszków autostrada będzie miała trzy pasy ruchu, a dalej do węzła Konotopa - cztery pasy ruchu na każdej z jezdni.
Dane z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu pokazały, że pomiędzy węzłami Łódź Północ i Skierniewice średnio na dobę przejeżdża ok. 50-53 tys. pojazdów. Jak
wskazywał niedawno Piotr Malepszak, dla tego poziomu ruchu Niemcy stosują dynamiczne zarządzanie ruchem, a nie poszerzanie dróg.