Rośnie opóźnienie otwarcia odcinka drogi S7 między Warszawą a Grójcem.
Odcinek S7 Lesznowola – Tarczyn Północ to część trasy, która docelowo ma połączyć Warszawę z Grójcem w standardzie drogi ekspresowej. Ten odcinek S7 o łącznej długości ponad 29 kilometrów; jego realizacja została została podzielona na kilka mniejszych fragmentów. Do tej pory oddany do użytku został m.in. odcinek od Tarczyna do obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Trwają jeszcze roboty na 15-kilometrowym fragmencie Lesznowola – Tarczyn Północ.
Konrad Frysztak, poseł Koalicji Obywatelskiej zauważył, że na otwarcie kolejnego odcinka S7 czeka wielu mieszkańców Radomia, którzy codziennie dojeżdżają do Warszawy do pracy. – Kiedy inwestycja zostanie oddana do użytku? – dopytywał w interpelacji do Ministra Infrastruktury.
Rafał Weber, sekretarz stanu w resorcie poinformował niedawno, że „podejmowane są działania, aby ciąg główny trasy, na odcinku Lesznowola – Tarczyn Północ został udostępniony jeszcze w tym roku”.
Termin nieznany
Dziennikarze „Gazety Wyborczej" zauważyli, że początkowo GDDKiA informowała, że droga będzie przejezdna w październiku. „Później mówiło się tylko o jesieni, bez konkretnych dat, a jesień kończy się za trzy tygodnie” – czytamy
Cytowana przez „Gazetę Wyborczą” Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA powiedziała dość enigmatycznie, że „termin zakończenia prac związanych z oddaniem do ruchu ciągu głównego S7 Lesznowola – Tarczyn Płn. jest uzależniony od pogody oraz procedur odbiorowych”.
Na odcinku Lesznowola – Tarczyn Płn. zrealizowana została większość prac związanych z budową trasy głównej. Zaawansowane są roboty przy budowie obiektów inżynierskich (np. przepustów). Zakończenie wszystkich prac na odcinku Lesznowola-Tarczyn Północ jest planowane w pierwszym kwartale 2024 r.
Zmiana wykonawcy
Droga ekspresowa prawdopodobnie powstałaby wcześniej, gdyby GDDKiA nie musiała wypowiedzieć umów z dotychczasowym wykonawcą, który nie był w stanie zrealizować zadania. W czerwcu ubiegłego roku
została podpisana umowa z firmą PUT Intercor, która dokończy inwestycję.
Całkowity koszt budowy S7 Warszawa – obwodnica Grójca wynosi w przybliżeniu 2 mld 117 mln zł. Do końca tego roku na realizację wszystkich odcinków wydana zostanie kwota 1 mld 435 mln zł, z czego ok. 526 mln zł na fragment Lesznowola – Tarczyn Północ.