Rynek Infrastruktury
Aby zdemontować stalowe elementy starego mostu użyto 300-tonowego dźwigu, który specjalnie w tym celu na dwa dni przyjechał do Brzegu z Katowic. Zanim kilkunastotonowe elementy dźwigarów głównych mostu zostały przeniesione na brzeg odrzańskiego kanału, musiały być one pocięte palnikami przez robotników używających do tego celu między innymi specjalnego kosza zawieszonego na haku drugiego dźwigu.
Po rozbiórce stalowej konstrukcji nośnej mostu, do rozbiórki pozostały jeszcze jego przyczółki. Ich demontaż potrwa kilkanaście dni. Nowy Most Krakusa będzie miał ponad 62 metry długość i szerokość całkowitą blisko 16 metrów. Pojazdy będą się poruszały po 7-metrowej jezdni, a piesi i rowerzyści będą mieli do dyspozycji 2,5 metrową ścieżkę pieszo-rowerową.
Koszt całej inwestycji to blisko 20 mln zł. Termin jej zakończenia jest wyznaczony na październik 2013 roku. Na czas rozbiórki starego mostu i budowy w jego miejsce nowej przeprawy, ruch pojazdów i pieszych odbywa się po moście tymczasowym wybudowanym w bezpośrednim sąsiedztwie starego mostu.