W ostatnich latach w woj. opolskim przybyło kilka nowych tras, a wiele odcinków zostało przebudowanych. W trakcie realizacji są trzy odcinki drogi ekspresowej S11, czyli trasy, która docelowo połączy cztery województwa.
46 km nowoczesnej i komfortowej S11
Dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, między końcem obwodnicy Kępna a początkiem obwodnicy Olesna została podzielona na trzy odcinki realizacyjne. Początkowa część tej trasy, do okolic Siemianic, będzie przebiegać przez teren województwa wielkopolskiego, a następnie krótkim odcinkiem przez woj. łódzkie i dalej przez woj. opolskie. Za jej realizację odpowiada oddział GDDKiA w Opolu.
Koniec obwodnicy Kępna – Siemianice (12,5 km)
Jej początkowy fragment będzie stanowiło połączenie z oddaną do ruchu w sierpniu 2021 r. obwodnicą Kępna. Ominie kolejno miejscowości Słupia pod Kępnem, Łęka Opatowska, Opatów i Siemianice. Trasa na całej długości zostanie poprowadzona nowym śladem. - Przewidzieliśmy budowę dziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji zaplanowaliśmy budowę węzła Siemianice - informuje GDDKiA.
Siemianice – Gotartów (22,7 km)
Za węzłem Siemianice trasa będzie omijała kolejno miejscowości Gołkowice, Byczyna, Biskupice, Sarnów i Krzywizna. Na całej długości droga zostanie poprowadzona nowym śladem. W planie jest budowa czternastu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji GDDKiA zaplanowała budowę węzła Byczyna.
Gotartów – początek obwodnicy Olesna (10,5 km)
Za Gotartowem trasa ominie Kluczbork i Ligotę Górną po stronie wschodniej oraz Bąków po stronie zachodniej. W okolicach Kolonii Ciarka połączy się z istniejącym przebiegiem S11, stanowiącym obejście Olesna.
Trasa na znacznej długości zostanie poprowadzona nowym śladem. - Przewidzieliśmy na niej osiem obiektów inżynierskich, w tym przejścia dla zwierząt. Zaplanowaliśmy budowę dwóch węzłów - Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe. Za węzłem Kluczbork Północ, po obu stronach drogi, zlokalizowane będą Miejsca Obsługi Podróżnych. W rejonie tego węzła zostanie także wybudowany Obwód Utrzymania Drogi - tłumaczą urzędnicy.
Odcinki dróg krajowych w rozbudowie
W najbliższym czasie GDDKiA udostępni kierowcom kolejne rozbudowane trasy w ciągu dróg krajowych, w tym rozbudowany do dwóch jezdni fragment na ponad 6 km DK46 pomiędzy Nysą i Pakosławicami oraz prawie 5 km ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Dębska Kuźnia-Schodnia w ciągu DK46.
W przyszłym roku GDDKiA planuje zakończenie prac na DK45 Krapkowice – Rogów Opolski (6,6 km), gdzie trasa zostanie rozbudowana do przekroju 2+1. Do dyspozycji kierowców będzie nowy wiadukt nad linią kolejową. Pod koniec przyszłego roku GDDKiA planuje także oddanie ponad 10 km rozbudowywanego odcinka DK45 pomiędzy Jełową i Bierdzanami, na którym trwają prace związane z budową i przebudową czterech rond.
Trwająca rozbudowa DK40 w Głuchołazach (0,9 km) aktualnie koncentruje się na budowie tymczasowych przepraw, które po powodzi skomunikują dwie części tej miejscowości.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.