Rynek Infrastruktury
Stara konstrukcja mostu zostanie rozebrana, a na jej miejscu powstanie nowa. Most będzie rozebrany dopiero wiosną przyszłego roku, a wcześniej powstanie tymczasowa przeprawa i droga dojazdowa.
Tymczasowy obiekt znajdzie się w bezpośrednim sąsiedztwie konstrukcji przeznaczonej do rozbiórki. Droga dojazdowa będzie biec od ulicy Krakusa i za kanałem powróci w ciąg drogi krajowej nr 39. Trasa będzie posiadać dwie jezdnie, aby umożliwić swobodny przejazd w obie strony.
Jak mówi portalowi Michał Wandrasz, rzecznik GDDKiA w Opolu, prace przygotowawcze i rozbiórkowe zaplanowano celowo na okres zimowy, aby wiosną przy wyższych temperaturach rozpocząć prace budowlane.
Nowy most będzie posiadał konstrukcję łukową z jezdnią o szerokości 7 m. Po jednej stronie powstanie również chodnik o szerokości 3,5 m. po drugiej stronie powstanie węższe przejście techniczne.
Wandrasz zaznacza, że remont dotychczasowej konstrukcji nie jest możliwy i się nie opłaca. – Lepiej wybudować nowy most w tym miejscu, który posłuży kilkadziesiąt lat – ocenia rzecznik GDDKiA w Opolu.
Przebudowa mostu na kanale Odry wraz z remontem ulicy Krakusa są jedną z większych tegorocznych inwestycji zaplanowanych przez opolską GDDKiA. W sumie realizacja inwestycji pochłonie prawie 17,5 mln zł. Prace mają się zakończyć do końca października przyszłego roku.