Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Opolskie. Jak poprowadzić obwodnicę Brzegu? Trwa burzliwa dyskusja

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
23-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Opolskie. Jak poprowadzić obwodnicę Brzegu? Trwa burzliwa dyskusja
fot. GDDKiA
Budowa obwodnicy Brzegu była tematem nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu Brzeskiego, która została zorganizowana kilka dni temu.

Budowa obejścia Brzegu w ramach DK nr 39 została ujęta w rządowym Programie Budowy 100 Obwodnic. 20 czerwca Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu wydał dla inwestycji decyzję środowiskową, zatwierdzającą ostateczny przebieg nowej drogi o długości blisko 9 kilometrów. Realizacja inwestycji umożliwi pełne wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Brzegu w odniesieniu do dróg krajowych i częściowo także w przypadku dróg wojewódzkich.

Nowy fragment będzie przebiegał przez obszar gmin Skarbimierz, Brzeg i Lubsza. W wybranym wariancie początek trasy w rejonie miejscowości Zielęcice pokrywa się z istniejącym przebiegiem DK nr 94. Nowa droga w kierunku północno-wschodnim będzie miał swój początek w rejonie linii kolejowej nr 132, przecinając ulicę Wrocławską. Następnie ominie miejscowość Brzezina od strony wschodniej i przetnie rzekę Odrę na moście o przewidywanej długości na poziomie ok. 700 metrów.

Jest odwołanie

Zastępca wójta Gminy Skarbimierz, działający w imieniu wójta, wniósł odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej przez RDOŚ w Opolu. Odwołanie jest aktualnie rozpatrywane przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Wójt twierdzi m.in., że wybrany wariant 1d stwarza „istotne utrudnienia dla mieszkańców gminy Skarbimierz i mieszkańców gminy Brzeg”

- Dołożyliśmy wszelkich starań, aby przyjęte rozwiązania projektowe zostały zaakceptowane przez lokalną społeczność, co zakończyło się wydaniem przez RDOŚ decyzji środowiskowej dla obwodnicy Brzegu. Efektem spotkań z mieszkańcami na etapie prac przygotowawczych było wprowadzenie wielu udogodnień, w tym: ułatwienie włączenia z ul. Piekarskiej do ronda na skrzyżowaniu DK39 z DK94 czy poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez budowę ronda na skrzyżowaniu DK94 z ul. Małujowicką - odpowiada GDDKiA.

Radni debatują

13 listopada została zorganizowana nadzwyczajna Sesja Rady Powiatu Brzeskiego, której tematem przewodnim była budowa obwodnicy Brzegu w ciągu DK39. W sesji wzięli udział parlamentarzyści, samorządowcy oraz radni poszczególnych powiatów i gmin (w tym Brzegu, Lubszy oraz Skarbimierza), a także przedstawiciele GDDKiA i mieszkańcy.

Rafał Pydych, dyrektor opolskiego oddziału GDDKiA przedstawił ogólny zakres budowy obwodnicy Brzegu w ciągu DK39. Przekazał szczegóły dotyczące organizowanych na etapie prac przygotowawczych spotkań z mieszkańcami, w trakcie których przedstawiane były przyjęte rozwiązania. Odniósł się także do zarzutów, które w przestrzeni publicznej wyrażał wielokrotnie wójt gminy Skarbimierz, w tym co do wyboru wariantu rekomendowanego. 

- Każdy z wariantów jest oceniany matematycznie, uzyskuje punkty i na ich podstawie jest oceniany w kryteriach technicznym, ekonomicznym, środowiskowym, w tym społecznym. Na każdym etapie jesteśmy zobligowani do uwzględniania potrzeb społecznych biorąc pod uwagę uwarunkowania techniczne. Natomiast jeżeli chodzi o specustawę to jedyne wyłączenie dotyczy zgodności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego - podkreślił dyrektor 0ddziału. 

Burmistrz Brzegu - Violetta Jaskólska–Paluch wskazała, jak istotnym zadaniem jest budowa obwodnicy Brzegu.
 - Powrót do wyboru innego wariantu może spowodować, utratę zabezpieczonego finansowania, a przez to realizacja inwestycji może być zagrożona - oceniła.

Radny Radosław Preis nawiązał do spotkania z mieszkańcami Zielęcic, po którym wprowadzono korekty do wcześniejszych rozwiązań projektowych, uwzględniając w możliwym zakresie zgłaszane uwagi. Wspomniał, że mieszkańcy przekonali się, że przebieg dwóch odcinków dróg krajowych (istniejącego przebiegu DK94 i nowego przebiegu DK39) w bliskiej okolicy miejscowości spowoduje duże natężenie ruchu, co będzie bardzo uciążliwe dla mieszkańców Zielęcic. 







Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Opolskie. Nowy wiadukt na DK-45 gotowy. Można jeździć

Drogi i autostrady

Opolskie. Nowy wiadukt na DK-45 gotowy. Można jeździć

ep. 20 stycznia 2025

Wielkie liczenie na polskich drogach. GDDKiA rusza z GPR 2025

Drogi i autostrady

Są oferty na przebudowę DK-42 w Radomsku

Drogi i autostrady

Podlaskie. Wahadło na DK-19. Rusza remont mostu

Drogi i autostrady

NDI zbuduje obwodnicę Pradeł. Jest umowa

Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Brzegu

Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Brzegu

Mikołaj Kobryński 21 czerwca 2024

Zobacz również:

Opolskie. Nowy wiadukt na DK-45 gotowy. Można jeździć

Drogi i autostrady

Opolskie. Nowy wiadukt na DK-45 gotowy. Można jeździć

ep. 20 stycznia 2025

Wielkie liczenie na polskich drogach. GDDKiA rusza z GPR 2025

Drogi i autostrady

Są oferty na przebudowę DK-42 w Radomsku

Drogi i autostrady

Podlaskie. Wahadło na DK-19. Rusza remont mostu

Drogi i autostrady

NDI zbuduje obwodnicę Pradeł. Jest umowa

Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Brzegu

Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Brzegu

Mikołaj Kobryński 21 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5