Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Opolskie: Ciężarówki w Murowie uciążliwe, lobbowaliśmy za koleją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska

Data publikacji:
17-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Opolskie: Ciężarówki w Murowie uciążliwe, lobbowaliśmy za koleją
fot. Lasy PaństwoweTartak Stora Enso w Murowie
Samorząd województwa opolskiego wskazuje na istotną uciążliwość ciężkiego ruchu samochodowego do tartaku firmy Stora Enso Wood Products w Murowie. Spółka ta do tej pory nie wybudowała bocznicy kolejowej, która miała rozwiązać ten problem. Choć właściciel zakładu sugeruje zasadność udzielenia mu wsparcia publicznego, nie zwrócił się po nie do władz regionu.

Na naszych łamach opisywaliśmy już problemy związane z obsługą transportową tartaku Stora Enso Wood Products w Murowie na Opolszczyźnie. W 2017 r. na wniosek spółki przywrócona została przejezdność linii kolejowej nr 301 pomiędzy Murowem a Jełową, co miało pozwolić na znaczne ograniczenie ruchu ciężarówek obsługujących zakład. Do dziś z trasy nie skorzystał jednak żaden pociąg towarowy, bo nie została wybudowana bocznica prowadząca do potencjalnego nadawcy ładunków.

Województwo: Nie było żadnego wniosku o pomoc finansową

Firma twierdzi, że do odłożenia w czasie inwestycji skłoniła ją niepewna sytuacja gospodarcza. Zaznacza także, że bocznica nie leżałaby w całości na terenie Stora Enso Wood Products, więc w jej opinii zasadne byłoby udzielenie wsparcia publicznego. – Firma Stora Enso Wood Products nie zwróciła się do województwa z jakimkolwiek wnioskiem o udzielenie pomocy dotyczącym uzyskania wsparcia budowy bocznicy kolejowej – mówi jednak Violetta Ruszczewska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego.

Podkreśla ona, że samorząd nie był stroną umowy pomiędzy Stora Enso Wood Products a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. Kontrakt określał zakres współpracy przy zrealizowanym udrożnieniu linii nr 301 (prace nie uwzględniały bocznicy). – Przedstawiciele województwa uczestniczyli jednak w rozmowach związanych z problemem wywozu drewna i lobbowali za rozwiązaniem kolejowym – zaznacza nasza rozmówczyni.

O uciążliwości mówią regionalne władze i media

– Należy mieć na uwadze, że transport kolejowy z pewnością zmniejszyłby uciążliwości generowane przez samochody ciężarowe związane z działalnością wyżej wymienionej firmy – przekonuje przedstawicielka opolskiego marszałka. Problemy mieszkańców związane z działalnością tartaku i transportem drewna opisywały też szeroko lokalne media. W 2023 r. Radio Opole opublikowało obszerny reportaż, w którym przedstawiciele lokalnej społeczności wyrazili swoje oczekiwania powrotu do koncepcji wywozu drewna koleją.

Murów to wieś gminna leżąca w powiecie opolskim. Zamieszkuje ją nieco ponad tysiąc osób. Tamtejszy tartak został otwarty po gruntownej modernizacji w 2016 r. Stora Enso Wood Products zatrudnia kilkuset pracowników.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linia helska i Kolejowy Pakt dla Pomorza. Dużo niewiadomych

Intermodal i logistyka

Linia helska i Kolejowy Pakt dla Pomorza. Dużo niewiadomych

Michał Szymajda 28 października 2024

Aż 18 firm chce budować łącznik do A4

Drogi i autostrady

Budimex nie rezygnuje z Czech. To perspektywiczny rynek

Drogi i autostrady

Budimex nie rezygnuje z Czech. To perspektywiczny rynek

Łukasz Malinowski 25 października 2024

Ministerstwo Infrastruktury chce czwartego toru na południe od Gdańska

Intermodal i logistyka

Mazowsze: Tunel pod torami połączył Teresin z Paprotnią

Drogi i autostrady

PKP PLK: Damy radę z remontem linii Wrocław - Międzylesie

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Linia helska i Kolejowy Pakt dla Pomorza. Dużo niewiadomych

Intermodal i logistyka

Linia helska i Kolejowy Pakt dla Pomorza. Dużo niewiadomych

Michał Szymajda 28 października 2024

Aż 18 firm chce budować łącznik do A4

Drogi i autostrady

Budimex nie rezygnuje z Czech. To perspektywiczny rynek

Drogi i autostrady

Budimex nie rezygnuje z Czech. To perspektywiczny rynek

Łukasz Malinowski 25 października 2024

Ministerstwo Infrastruktury chce czwartego toru na południe od Gdańska

Intermodal i logistyka

Mazowsze: Tunel pod torami połączył Teresin z Paprotnią

Drogi i autostrady

PKP PLK: Damy radę z remontem linii Wrocław - Międzylesie

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5