Rynek Infrastruktury
Marszałek Józef Sebesta powiedział, że z zasady, maksymalne unijne dofinansowanie wynosi 85 procent, a resztę dokłada beneficjent. Z racji tego, że projekt budowy mostu został wkomponowany w program usuwania skutków powodzi z 2010 roku, pozostała część kwoty będzie dołożona z budżetu państwa.
Pierwotnie inwestycja miała pochłonąć 33 mln zł, jednak w przetargu udało się osiągnąć niższą cenę. Budowa będzie kosztować 20,4 mln zł. kolejne 8,5 mln zł, które zabezpieczono na ten cel będzie można przeznaczyć na modernizację dróg powiatowych uszkodzonych podczas powodzi.
Starosta Artur Widłak powiedział, że bez wsparcia marszałka, powyższy sposób finansowania odbudowy nie byłby możliwy powiat był przygotowany na przeznaczenie wkładu własnego na przedsięwzięcie, lecz musiałby w tym celu zaciągnąć kredyt.
Dzięki budowie mostu i przebudowie dojazdów do obiektu, poprawi się jakość infrastruktury drogowej w powiecie kędzierzyńsko-kozielskim. Nowy most pozwoli przywrócić na trasę ruch ciężkich pojazdów.