Siedem ofert wpłynęło do Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu w związku z przetargiem na budowę Obwodnicy Piastowskiej. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum na czele z włoską firmą CIPA Societta Per Azioni. Jest warta 114,4 mln zł.
Chodzi o budowę Obwodnicy Piastowskiej w Opolu na odcinku od węzła Niemodlińska do obwodnicy północnej. W ramach zadania ma powstać 3,5 km nowej drogi, dodatkowo odcinek o długości 1,2 km ma zostać przebudowany.
Miejski Zarząd Dróg w Opolu zarezerwował na potrzeby tej inwestycji 142,9 mln zł. W tej kwocie nie zmieściła się tylko jedna oferta. Złożyło ją konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe i Strabag, które oczekiwało 149,9 mln zł.
Pozostałe propozycje cenowe złożyli: Himmel i Papesch z Opola –119,2 mln zł, Budimex – 129,5 mln zł, Mostostal Warszawa – 135,5 mln zł, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex (w konsorcjum) – 137,7 mln zł i Berger Bau – 139,8 mln zł.
Zamawiający oceni złożone oferty uwzględniając cenę – 60 pkt, termin realizacji – 28 pkt i okres gwarancji – 12 pkt.
Obwodnica Piastowska powstanie w ciągu dróg krajowych nr 46/94. W ramach zadania wybudowany zostanie węzeł na połączeniu DK-46 i DK-94 i nowo projektowanej obwodnicy oraz na połączeniu nowej obwodnicy z drogą wojewódzką nr 414. Konieczna będzie też przebudowa łącznic na połączeniu ul. Niemodlińskiej i obwodnicy. Przewidziano także budowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych, a także ekranów akustycznych.
Wyświetl większą mapę
Nowa droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
Droga, która powstanie w zachodniej części miasta powinna odciążyć korytarz drogi krajowej nr 45 w ciągu ulic Domańskiego i Partyzanckiej w Opolu. Obwodnica umożliwi wjazd i wyjazd z miasta w kierunku północnym i południowym bez konieczności wjazdu do centrum. Poprawi także dojazd do obszarów przemysłowych i handlowych.
Inwestycja otrzymała dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach środków na poprawę dostępności do sieci TEN-T. Z Programu Infrastruktura i Środowisko miasto otrzymało 137 mln zł.