Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Opole szuka projektanta dla remontu wiaduktu łukowego na ul. Reymonta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
17-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Opole szuka projektanta dla remontu wiaduktu łukowego na ul. Reymonta
Fot. Google Maps
Drogowcy planują prac na kolejnym wiadukcie drogowym na ul. Reymonta. Po wymianie nawierzchni na jednym z nich, teraz uwagi wymaga obiekt łukowy, którego stan jest mocno alarmujący. Trwa przetarg na znalezienie projektantów, którzy zaplanują szczegółowo prace naprawcze na obiekcie.

Miejski Zarząd Dróg w Opolu prowadzi przetarg na opracowanie pełnej dokumentacji kosztorysowo-projektowej dla remontu wiaduktu łukowego nad linią kolejową nr 132 w ciągu ul. Reymonta. Firma sporządzi ponadto zgłoszenia realizacji robót lub uzyska wszelkie pozwolenia dla przeprowadzenia inwestycji. W zamówienia zawarto także prawo opcji, które będzie polegało na zleceniu firmie projektowej pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót. Drogowcy będą mieli 24 miesiące na skorzystanie z opcji od momentu podpisania protokołu końcowego odbioru dokumentacji projektowej.

Na zamówienie przygotowano 200 tys. zł. Zgłosiły się cztery pracownie. Tylko jedna oferta zmieściła się w budżecie zamawiającego. Pracownia Rafins zaproponowała wykonanie przedmiotu zamówienia za 138,9 tys. zł. Pracowania Projektowa Mostopol za prace chce 223,9 tys. zł, DMK Inżynieria chce 235,7 tys. zł, zaś Mostek Inżynieria – 279,2 tys. zł. Wybór wykonawcy dokumentacji projektowej poprzedzi analiza ceny (60 proc.), doświadczenia personelu wykonawcy (30 proc.) oraz okresu gwarancji i rękojmi (10 proc.). Na realizację dokumentacji i ewentualny nadzór autorski nad inwestycją przewidziano łącznie 31 miesięcy.

Wiadukt, który ma zostać w przyszłości objęty pracami, to konstrukcja żelbetowa łukowa o rozpiętości 33 metrów i długości 33 metrów. Obiekt powstał na przełomie lat 50. i 60. ubiegłego wieku. Konstrukcja wiaduktu składa się z dwóch łuków żelbetowych, które u góry są połączone skratowaniem z prętów żelbetowych. Podpory wiaduktu stanowią dwa przyczółki betonowe masywne ze skrzydełkami zawieszonymi równoległymi do osi wiaduktu. Obiekt opiera się na podporach za pośrednictwem stalowych łożysk - stycznych i wałkowych.

Zamawiający załączył do specyfikacji przetargowej informacje o stanie technicznym wiaduktu. Wskazano w dokumencie, że nawierzchnia jezdni wykazuje uszkodzenia w postaci pęknięć z wykruszeniami, zwłaszcza na dojeździe północnym. Balustrady są zanieczyszczone malunkami i posiadają uszkodzenia osłonek śrub kotwiących ekrany przeciwhałasowe. Zwraca się uwagę na zły stan chodników, krawężników, dylatacji. Szczególnie niepokojący jest stan elementów konstrukcji w postaci ściągów, poprzecznic, łuków i wieszaków. – . Obserwuje się uszkodzenia, zarysowania, graffiti, ubytki otuliny, odsłonięcie zbrojenia i korozję – czytamy w dokumentacji. Również płyta pomostu i wsporniki są w niepokojącym stanie i zaobserwowano ich uszkodzenia. – Stan techniczny wiaduktu jest oceniany jako niepokojący, głównie z powodu stanu technicznego ustroju nośnego, gzymsów, odwodnienia i dylatacji. Wszystkie te elementy wymagają kompleksowych prac naprawczych i renowacyjnych w celu przywrócenia pełnej funkcjonalności i bezpieczeństwa obiektu – napisano w specyfikacji.

Projektanci szczegółowo opracują roboty polegające na wymianie dylatacji bitumicznych na dylatacje modułowe, oczyszczeniu łożysk w miejscach korozji oraz oczyszczenia elementów obiektu. Konieczne będzie odsłonięcie całkowicie skorodowanych odcinków zbrojenia, wypiaskowanie ich, zamontowanie protektorów cynkowych i uzupełnienie ubytków. Naprawę przejdą także rysy na obu przyczółkach wiaduktu. Wymieniona zostanie nawierzchnia jezdni i ciągów pieszych. Zabezpieczone mają być również łożyska konstrukcji obiektu.

Wiadukt łukowy to drugi obiekt nad torami w ciągu ul. Reymonta wchodzącej w skład drogi wojewódzkiej nr 423. Pierwszy jesienią ubiegłego roku miał wymienianą nawierzchnię drogową. Prace trwały dwa miesiące.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GDDKiA zamawia koncepcje dla S11 koło Piekar Śląskich

Drogi i autostrady

Dwa mosty na Podkarpaciu zostaną wyremontowane

Drogi i autostrady

Dwa mosty na Podkarpaciu zostaną wyremontowane

Redakcja/inf. pras. 01 lipca 2024

Sosnowiec dokończy przebudowę ul. Wawel i ślimaków

Drogi i autostrady

Lubelskie. Wyremontują wiadukt w Kukurykach

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA zamawia koncepcje dla S11 koło Piekar Śląskich

Drogi i autostrady

Dwa mosty na Podkarpaciu zostaną wyremontowane

Drogi i autostrady

Dwa mosty na Podkarpaciu zostaną wyremontowane

Redakcja/inf. pras. 01 lipca 2024

Sosnowiec dokończy przebudowę ul. Wawel i ślimaków

Drogi i autostrady

Lubelskie. Wyremontują wiadukt w Kukurykach

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5