Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Olsztyn z umową na tunel drogowy pod torami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
14-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Olsztyn z umową na tunel drogowy pod torami
fot. UM Olsztyn
Startuje budowa nowego połączenia przez tory do północnych terenów Olsztyna. W ramach projektu uzbrojenia terenów przemysłowych w pobliżu jeziora Trackiego, powstanie tunel drogowy, co zapewni dodatkowy dojazd na Zatorze oraz do obwodnicy.

Powstanie czwarte bezkolizyjne skrzyżowanie przez tory na drugą stronę miasta. To niezwykle ważne, bowiem ta część Olsztyna rozbudowuje się bardzo dynamicznie. Przybywa bloków oraz mieszkańców, a co za tym idzie, coraz trudniej przedostać się w kierunku południowej części miasta. Rozbudowana ul. Zientary-Malewskiej oraz połączenie do ul. Lubelskiej i węzła Wschód obwodnicy odciąży komunikacyjnie dotychczasowe przeprawy. Podpisano właśnie umowę na realizację przedsięwzięcia.

– Ta inwestycja jest dla nas szczególnie ważna. Mieszkańcy osiedli położonymi za torami oczekują tego rodzaju przedsięwzięć, szczególnie drogowych, związanych z infrastrukturą. Tunel drogowy pod torami kolejowymi połączy wschodnią obwodnicę miasta z tą częścią miasta – mówi Robert Szewczyk, prezydent Olsztyna.

Miasto zamierza zagospodarować 65-hektarowy teren dawnego motocrossu obok Jeziora Trackiego – pomiędzy ul. Lubelską a ul. Marii Zientary-Malewskiej. Firma Intop Warszawa zaprojektuje i wybuduje połączenie drogowe od ulicy, która jest dzisiaj dojazdem do Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi przy ul. Lubelskiej, do ul. M. Zientary-Malewskiej. Zaplanowano budowę tunelu drogowego pod linią kolejową. Firma za zamówienie podstawowe otrzyma 57,8 mln zł, zaś za opcję pierwszą 7,5 mln zł, a opcję drugą 8 mln zł. Łącznie kontrakt opiewa na 73,3 mln zł.

Powstać ma droga o klasie L, której szerokość określono na 7 metrów. W przekroju jezdni znajdą się dwa pasy ruchu. Długość traktu liczona jest na 1,36 km. W planach jest budowa chodnika i ścieżki dla rowerów o szerokości 3 metrów. Oba trakty mają zostać rozdzielone separatorem o szerokości 1 metra. Tunele znajdą się pod linią kolejową i ul. Tracką. Dwa tunele zaplanowano do wykonania w konstrukcji żelbetowej o szerokości 14 metrów. Każdy z nich będzie miał długość 16 metrów (czyli łącznie powstanie 32-metrowy tunel). Dowiązanie nowej drogi nastąpi na ul. Marii Zientary-Malewskiej po stronie Zatorza. W tym miejscu zaplanowano rondo. Konieczne będą także prace związane z budową przepustu, odwodnienia, oświetlenia, kanalizacji i wodociągów oraz dwóch par zatok autobusowych. Roboty poprzedzi wycinka zieleni, jednak miasto zaplanowało nasadzenia kompensacyjne.

Miasto w zamówieniu zawarło dwie opcje, które dotyczą rozbudowy ul. Marii Zientary-Malewskiej na odcinku od nowego ronda do ul. Jeżynowej. Odcinek ma prawie 2 km długości, zaś opcja pierwsza dotyczyłaby robót na odcinku od km 0+986 do km 1+982,23 o długości 996 metrów, zaś druga opcja – robót na odcinku od km 0+000 do km 0+986 o długości 986 metra. Jeżeli powstanie nowa przeprawa, to w przyszłości mieszkańcy Zatorza, Tracka i Zielonej Górki mieliby możliwość na szybki dojazd do ul. Lubelskiej i do południowej obwodnicy Olsztyna. Termin realizacji inwestycji określono na 33 miesiące.

Jak podkreśla miasto, powstanie tej infrastruktury otwiera możliwość zagospodarowania okolicznych terenów na potrzeby przedsiębiorczości. Tereny na wschód od jez. Trackiego to jedno z nielicznych dużych niezagospodarowanych miejsc w Olsztynie. Na obszarze ponad 65 hektarów mogą powstać obiekty przeznaczone m.in. pod produkcję i usługi. Na realizację zadania samorząd Olsztyna pozyskał pieniądze z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w kwocie 90 mln zł.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przetarg na rozbudowę DK nr 48 w rejonie Dęblina

Drogi i autostrady

Przetarg na rozbudowę DK nr 48 w rejonie Dęblina

Mikołaj Kobryński 11 października 2024

Projektant obwodnicy Miasteczka Śląskiego poszukiwany

Drogi i autostrady

Projektant obwodnicy Miasteczka Śląskiego poszukiwany

Mikołaj Kobryński 11 października 2024

Jest umowa na kolejny fragment drogi ekspresowej S17

Drogi i autostrady

Jest umowa na kolejny fragment drogi ekspresowej S17

Mikołaj Kobryński 10 października 2024

Olsztyn wybrał wykonawcę tunelu drogowego na Zatorze

Drogi i autostrady

Olsztyn wybrał wykonawcę tunelu drogowego na Zatorze

Przemysław Farsewicz 27 września 2024

Olsztyn bliżej budowy nowego tunelu na Zatorze

Miasto

Olsztyn bliżej budowy nowego tunelu na Zatorze

Przemysław Farsewicz 18 lipca 2024

Trzech chętnych do przygotowania koncepcji tunelu pod torami w Lublińcu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Przetarg na rozbudowę DK nr 48 w rejonie Dęblina

Drogi i autostrady

Przetarg na rozbudowę DK nr 48 w rejonie Dęblina

Mikołaj Kobryński 11 października 2024

Projektant obwodnicy Miasteczka Śląskiego poszukiwany

Drogi i autostrady

Projektant obwodnicy Miasteczka Śląskiego poszukiwany

Mikołaj Kobryński 11 października 2024

Jest umowa na kolejny fragment drogi ekspresowej S17

Drogi i autostrady

Jest umowa na kolejny fragment drogi ekspresowej S17

Mikołaj Kobryński 10 października 2024

Olsztyn wybrał wykonawcę tunelu drogowego na Zatorze

Drogi i autostrady

Olsztyn wybrał wykonawcę tunelu drogowego na Zatorze

Przemysław Farsewicz 27 września 2024

Olsztyn bliżej budowy nowego tunelu na Zatorze

Miasto

Olsztyn bliżej budowy nowego tunelu na Zatorze

Przemysław Farsewicz 18 lipca 2024

Trzech chętnych do przygotowania koncepcji tunelu pod torami w Lublińcu

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5