Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Olsztyn wybrał wykonawcę tunelu drogowego na Zatorze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
27-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Olsztyn wybrał wykonawcę tunelu drogowego na Zatorze
fot. UM Olsztyn
Coraz bliżej do budowy nowego połączenia przez tory do północnych terenów Olsztyna. Miasto rozstrzygnęło przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie przeprawy drogowej, która przebiegać będzie w tunelu pod torami kolejowymi i ul. Tracką do ul. Marii Zientary-Malewskiej. Byłaby to czwarte bezkolizyjne skrzyżowanie przez tory na drugą stronę miasta.

Do północnych rejonów Olsztyna prowadzą dzisiaj trzy bezkolizyjne przeprawy samochodowe – wiadukt na ul. Limanowskiego, wiadukt na ul. Partyzantów oraz ul. Nowoartyleryjska biegnąca od ronda Ofiar Katastrofy Smoleńskiej. Okazują się one jednak mało wystarczające.

Rozwiązaniem problemu braku nowych połączeń na Zatorze ma być pomysł zagospodarowania terenów przemysłowych we wschodniej części Olsztyna obok Jeziora Trackiego. Mowa o 65-hektarowym terenie dawnego motocrossu pomiędzy ul. Lubelską a ul. Marii Zientary-Malewskiej. Dodatkowo, po wybudowaniu w pobliżu południowej obwodnicy miasta, tereny te są teraz bardzo dobrze skomunikowane, dlatego tym bardziej miasto chce wykorzystać potencjał tego miejsca. Miasto otrzymało nawet 90 mln zł dotacji z Polskiego Ładu, które może wykorzystać na rozpoczęcie zagospodarowywania chociaż części obszaru.

Właśnie rozstrzygnięto przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie połączenia drogowego od ulicy, która jest dzisiaj dojazdem do Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi przy ul. Lubelskiej, do ul. M. Zientary-Malewskiej. Zaplanowano budowę tunelu drogowego pod linią kolejową.

Do przetargu zgłosiło się pięć firm. Miasto przygotowało na zamówienie dokładanie 91,84 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożył Intop Warszawa, który za zamówienie podstawowe chce 57,8 mln zł, zaś za opcję pierwszą 7,5 mln zł, a opcję drugą 8 mln zł. To właśnie oferta tej firmy została uznana za najkorzystniejszą.

Jak wskazuje miasto, kwota dofinansowania w wysokości 90 mln zł jest niewystarczająca, aby całościowo zrealizować zagospodarowanie terenów przemysłowych. W pierwszej kolejności urzędnicy chcą więc za te pieniądze uzbroić i skomunikować teren. Efektem pozytywnym już teraz ma być nowa przeprawa na drugą stronę torów. – o jednocześnie ułatwienie dla wielu mieszkańców szeroko rozumianego Zatorza. Po wybudowaniu tej infrastruktury będzie ona bowiem dodatkowym połączeniem tych północnych osiedli miasta z pozostałą jego częścią. Ta inwestycja przysłuży się zarówno biznesowi, jak i mieszkańcom Olsztyna. – mówi Robert Szewczyk, prezydent Olsztyna.

Powstać ma droga o klasie L, której szerokość określono na 7 metrów. W przekroju jezdni znajdą się dwa pasy ruchu. Długość traktu liczona jest na 1,36 km. W planach jest budowa chodnika i ścieżki dla rowerów o szerokości 3 metrów. Oba trakty mają zostać rozdzielone separatorem o szerokości 1 metra. Tunele znajdą się pod linią kolejową i ul. Tracką. Dwa obiekty zaplanowano do wykonania w konstrukcji żelbetowej o szerokości 14 metrów. Każdy z nich będzie miał długość 16 metrów. Dowiązanie nowej drogi nastąpi na ul. Marii Zientary-Malewskiej po stronie Zatorza. W tym miejscu zaplanowano rondo. Konieczne będą także prace związane z budową przepustu, odwodnienia, oświetlenia, kanalizacji i wodociągów oraz dwóch par zatok autobusowych. Roboty poprzedzi wycinka zieleni, jednak miasto zaplanowało nasadzenia kompensacyjne.

Miasto w zamówieniu zawarło dwie opcje, które dotyczą rozbudowy ul. Marii Zientary-Malewskiej na odcinku od nowego ronda do ul. Jeżynowej. Odcinek ma prawie 2 km długości, zaś opcja pierwsza dotyczyłaby robót na odcinku od km 0+986 do km 1+982,23 o długości 996 metrów, zaś druga opcja – robót na odcinku od km 0+000 do km 0+986 o długości 986 metra. Jeżeli powstanie nowa przeprawa, to w przyszłości mieszkańcy Zatorza, Tracka i Zielonej Górki mieliby możliwość na szybki dojazd do ul. Lubelskiej i do południowej obwodnicy Olsztyna. Termin realizacji inwestycji określono na 33 miesiące.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Suwałki z wykonawcami na modernizację trzech ulic

Drogi i autostrady

Suwałki z wykonawcami na modernizację trzech ulic

Przemysław Farsewicz 20 września 2024

ZDW Olsztyn planuje rozbudowę drogowego odcinka lotniskowego pod Wielbarkiem

Drogi i autostrady

Szczecin. Drogi remont Trasy Zamkowej

Drogi i autostrady

Szczecin. Drogi remont Trasy Zamkowej

Przemysław Farsewicz 18 września 2024

Szef GDDKiA zapowiada ofensywę przetargową w IV kwartale

Drogi i autostrady

Olsztyn bliżej budowy nowego tunelu na Zatorze

Miasto

Olsztyn bliżej budowy nowego tunelu na Zatorze

Przemysław Farsewicz 18 lipca 2024

Trzech chętnych do przygotowania koncepcji tunelu pod torami w Lublińcu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Suwałki z wykonawcami na modernizację trzech ulic

Drogi i autostrady

Suwałki z wykonawcami na modernizację trzech ulic

Przemysław Farsewicz 20 września 2024

ZDW Olsztyn planuje rozbudowę drogowego odcinka lotniskowego pod Wielbarkiem

Drogi i autostrady

Szczecin. Drogi remont Trasy Zamkowej

Drogi i autostrady

Szczecin. Drogi remont Trasy Zamkowej

Przemysław Farsewicz 18 września 2024

Szef GDDKiA zapowiada ofensywę przetargową w IV kwartale

Drogi i autostrady

Olsztyn bliżej budowy nowego tunelu na Zatorze

Miasto

Olsztyn bliżej budowy nowego tunelu na Zatorze

Przemysław Farsewicz 18 lipca 2024

Trzech chętnych do przygotowania koncepcji tunelu pod torami w Lublińcu

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5