Miasto podpisało umowę na budowę nowej przeprawy nad torami, która powstanie na Tracku. Poza łatwiejszym dostępem komunikacyjnym dla mieszkańców, otworzą się nowe tereny inwestycyjne.
Olsztyn pozyskał dofinansowanie w ramach programu inwestycji strategicznych na budowę nowego wiaduktu w Tracku nad linią kolejową. Istniejąca kładka powstała w 1983 roku. Konstrukcja jest w bardzo złym stanie technicznym. Poza tym nie spełnia parametrów pozwalających na dopuszczenie po niej ruchu pojazdów. Teraz to ma się zmienić. Olsztyn dostał na ten cel pięć mln złotych, a całe zadanie ma wartość niemal 8,5 mln zł.
Olsztyn podpisał umowę z firmą Mosty Gdynia na zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu nad torami kolejowymi, który pozwoli na pełne, drogowe skomunikowanie tej wykluczonej komunikacyjnie części Olsztyna. Nowy obiekt będzie miał dwie trzymetrowe jezdnie i jednostronną, trzymetrową ścieżkę pieszo-rowerową. Konstrukcja licząca 36 metrów długości będzie podparta trzema przęsłami – a długość nowych dróg dojazdowych wyniesie 70 metrów.
– Przez blisko 40 lat mieszkańcy domów zlokalizowanych na Tracku, w okolicy Dworku Grzymałów, żeby dostać się do ulicy Trackiej i dalej do miasta musieli korzystać z kładki dla pieszych. Na szczęście już niedługo ten stan się zmieni – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.
fot. UM Olsztyn
Nowy obiekt to także szansa na otworzenie terenów inwestycyjnych oraz powstanie kolejnego połączenia nad torami, z którego mogliby korzystać mieszkańcy Zatorza. – W tym miejscu mamy tereny przeznaczone pod przemysł, usługi, logistykę. Po wybudowaniu południowej obwodnicy naszego miasta te tereny, wraz z już istniejącą dzielnicą przemysłową, są bardzo dobrze skomunikowane. W związku z tym chcielibyśmy wykorzystać potencjał tego miejsca, by móc rozwijać nasze miasto – zaznacza prezydent.
Miasto podkreśla, że jeżeli rząd przyzna Olsztynowi dotację na zagospodarowanie terenów inwestycyjnych na Tracku, wówczas poprzez nowy wiadukt będzie można bardzo szybko dojechać z Zatorza do ulicy Lubelskiej i południowej obwodnicy Olsztyna. Projekt zakłada także budowę fragmentów dróg dojazdowych do obiektu – łącznie ok. 70 metrów. Na czas realizacji tego zadania powstanie tymczasowa kładka dla pieszych. Za zadanie będzie odpowiadać spółka Mosty Gdynia.
– Już zaczynamy prace związane z opracowaniem koncepcji projektowej. Po uzyskaniu akceptacji przygotujemy projekt do kolejnych uzgodnień z jednostkami miejskimi oraz koleją. Z pracami budowlanymi chcemy ruszyć szybciej, niż zakłada to umowa, bowiem na przełomie maja i czerwca następnego roku – mówi Marcin Sierżęga, prezes spółki.
Całość zadania ma zostać zrealizowana w ciągu 30 miesięcy. Projektowanie i uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń ma potrwać nie dłużej, niż połowę tego czasu.