Partner serwisu
Drogi i autostrady

Ogrodzenie wzdłuż A2 w Łódzkiem do wymiany. Jest za niskie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
07-03-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Ogrodzenie wzdłuż A2 w Łódzkiem do wymiany. Jest za niskie
fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wymieni ogrodzenie wzdłuż „starego” odcinka autostrady A2. Nowe ma być wyższe, by uniemożliwić pokonanie siatki przez łosie.

Chodzi o fragment autostrady od granicy z województwem wielkopolskim do węzła Stryków – w sumie 58 kilometrów. GDDKiA właśnie ogłosiła przetarg na wykonanie nowego ogrodzenia. Obecnie siatki wygradzające trasę A2 mają 1,6 m wysokości. Nowe będą miały 2,5 metra.

Autostrada A2 na tym odcinku jest jedną z pierwszych nowoczesnych dróg. Była projektowana na przełomie wieków (w lipcu 2006 roku oddano ją do użytku). Wtedy, gdy ten odcinek drogi był projektowany, inwentaryzacja z nadleśnictw wskazywała, że jedynym zwierzęciem, które mogłoby próbować przeskoczyć siatkę jest sarna – wyjaśnia Maciej Zalewski, rzecznik GDDKiA w Łodzi. Ta natomiast jest w stanie pokonać przeszkodę o wysokości najwyżej 1,5 metra. Ogrodzenie zaprojektowano więc na 1,6 metra. Na wiele lat to wystarczyło.

Śmiertelny wypadek

W 2012 roku na autostradzie miało miejsce tragiczne zdarzenie – doszło do wypadku, w którym zginął człowiek. Przyczyna było zderzenie z łosiem. Tropy wyraźnie wskazywały, że zwierzę pokonało ogrodzenie. – Tamto zdarzenie skłoniło nas do decyzji o podwyższeniu siatki – mówi Maciej Zalewski. Całkowita wymiana siatki, wydawała się najbardziej efektywnym rozwiązaniem. Nowa siatka ma być przy okazji trwalsza i bardziej odporne na ewentualne próby staranowania ich przez zwierzęta, np. dziki.

W czasie gdy doszło do pierwszego wypadku z łosiem, leśnicy szacowali liczbę tych zwierząt w okolicy na 30-40 sztuk. Dziś może ich wielorotnie więcej. Łoś potrafi bez rozpędu pokonać wysokość blisko 2,5 m. To zwierzęta, które nie mając w środowisku zwierzęcym naturalnych wrogów, niczego się nie boją. Do tego potrafią przewędrować kilkadziesiąt kilometrów dziennie, zatem to, że dziś duża ich liczba jest w okolicy jednej drogi, nie wyklucza, że jutro będą gdzie indziej.

Nowe drogi z wyższymi ogrodzeniami

Drogi, które były projektowane później, uwzględniały już pierwsze doświadczenia. Ogrodzenia przy innych trasach od początku miały już przewidzianą wysokość 2,5 metra.

Do 22 marca GDDKiA czeka na oferty od potencjalnych wykonawców ogrodzenia. Zgodnie z założeniami, prace powinny rozpocząć się i zakończyć jeszcze w tym roku – nie powinny trwać dłużej niż 28 tygodni od zawarcia umowy, przy czym zamawiający liczy na skrócenie tego czasu – termin realizacji będzie jednym z kryteriów oceny ofert. GDDKiA zapewnia, że montaż nowego ogrodzenia nie będzie miał wpływu na funkcjonowanie autostrady.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ile kosztują wypadki na drogach? Jest nowy raport

Drogi i autostrady

Ile kosztują wypadki na drogach? Jest nowy raport

inf. pras./red. 12 czerwca 2022

„Mniej bandytów drogowych”. Wyższe mandaty działają

Drogi i autostrady

Nauczą jak jeździć na autostradzie. Rusza akcja na A2

Drogi i autostrady

Warszawa. Miasto, które gna na złamanie karku

Drogi i autostrady

Warszawa. Miasto, które gna na złamanie karku

Jakub Dybalski 22 listopada 2018

System SafeEnd: Bezpieczniej na drogach [WIDEO]

Drogi i autostrady

System SafeEnd: Bezpieczniej na drogach [WIDEO]

Emilia Derewienko 21 marca 2017

Zobacz również:

Ile kosztują wypadki na drogach? Jest nowy raport

Drogi i autostrady

Ile kosztują wypadki na drogach? Jest nowy raport

inf. pras./red. 12 czerwca 2022

„Mniej bandytów drogowych”. Wyższe mandaty działają

Drogi i autostrady

Nauczą jak jeździć na autostradzie. Rusza akcja na A2

Drogi i autostrady

Warszawa. Miasto, które gna na złamanie karku

Drogi i autostrady

Warszawa. Miasto, które gna na złamanie karku

Jakub Dybalski 22 listopada 2018

System SafeEnd: Bezpieczniej na drogach [WIDEO]

Drogi i autostrady

System SafeEnd: Bezpieczniej na drogach [WIDEO]

Emilia Derewienko 21 marca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5