Partner serwisu
Drogi i autostrady

Oferty na nową drogę między Zaklikowem a Stalową Wolą i most na Sanie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Oferty na nową drogę między Zaklikowem a Stalową Wolą i most na Sanie
fot. PZDW
Trwają poszukiwania wykonawcy budowy nowego przebiegu drogi między Zaklikowem a Stalową Wolą. Wraz z inwestycją powstanie nowa przeprawa przez San. Most w Stalowej Woli będzie najdłuższy spośród wszystkich mostów na terenie Podkarpacia. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich otrzymał już oferty.

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich prowadzi przetarg na budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 Zaklików - Stalowa Wola. Wraz z inwestycją powstać miałby nowy most na rzece San. Przebudowę przejdą urządzenia budowlane oraz niezbędna infrastruktura techniczna w miejscowościach Stalowa Wola, Brandwica i Rzeczyca Długa.

Spłynęło do zamawiającego 11 ofert, jednak żadna nie zmieściła się w budżecie określonym na 372,2 mln zł brutto. Najtańsza oferta jest minimalnie droższa i opiewa na 377,5 mln zł, a pochodzi od firmy Strabag. Kolejna oferta, na kwotę 381,9 mln zł, została złożona natomiast przez Budimex. Najdroższa oferta pochodzi z polsko-hiszpańskiego konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras na kwotę 498,9 mln zł. Wszyscy zaoferowali 7 lat gwarancji na roboty. Cena stanowi 60 proc. oceny przetargowej, zaś gwarancja 40 proc.

Planowane przedsięwzięcie obejmuje budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 relacji Zaklików – Stalowa Wola o długości około 4,6 km. Powstać ma droga klasy G. Będzie to jednojezdniowy trakt z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra szerokości oraz półmetrowym utwardzonym poboczem po obu stronach. Powstać ma rondo na połączeniu nowej drogi z drogą wojewódzką nr 855 w miejscowości Rzeczyca Długa. Kolejne rondo powstanie na połączeniu z drogą krajową nr 77 (obwodnicą) na terenie miasta Stalowa Wola.

Nowa droga będzie powiązana również z dotychczasowym układem dróg powiatowych i gminnych przebiegających w miejscu projektowanej inwestycji. Powstanie wiadukt nad drogą powiatową nr 1020R, nad drogą gminną nr 4238023, a także nad dodatkową jezdnią DW 855. Nowa droga na długości 1,76 km będzie musiała przebiegać mostem nad rzekami San i Bukowa oraz terenem zalewowym.

Nowy most zostanie podzielony na cztery niezależne pomosty, którym nadano odrębne nazwy: estakada południowa, most główny, estakada dojazdowa i estakada północna. Konstrukcje nośne pomostów wszystkich estakad są identyczne – schemat belki ciągłej o dwóch dźwigarach belkowych. Most główny jest o konstrukcji wantowej z dwoma pylonami w formie litery H do których przymocowane będą podtrzymujące konstrukcję stalowe liny. Wysokość konstrukcyjna pomostu jest stała na długości estakad, natomiast na długość mostu głównego zwiększa się, co sprawia, że będzie ona dominował na tle pozostałej części obiektu. Szerokość całkowita pomostu będzie mierzyła od 16,90 m do 21,10 m. Nośność obiektu będzie wynosić 50 ton. Zostanie on wyposażony w 34 przęsła.

Na realizację zadania określono w zamówieniu 36 miesięcy. Zamówienie przewiduje waloryzację kwoty kontraktowej do 10 proc. wartości kwoty kontraktowej. Inwestycja realizowana jest w ramach rządowego programu „Mosty dla regionów”. Budowa mostu i nowej drogi ma zakończyć się w 2026 roku. Inwestycja jest od wielu lat wyczekiwana przez mieszkańców Stalowej Woli, Pysznicy, Radomyśla nad Sanem i Zaklikowa. Usprawni kierowcom poruszanie się po regionie. To zadanie ma też kluczowe znaczenie w strategicznym uzupełnieniu już wybudowanych i budowanych nowych układów komunikacyjnych w Stalowej Woli i będzie stanowić nową bramę dla miasta do drogi szybkiego ruchu S74.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5