Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dokonał oceny ofert dotyczących odcinka C autostrady A1 między Tuszynem a granicą województw łódzkiego i śląskiego. Jak podaje spółka Budimex w swoim komunikacie – najlepiej oceniona została propozycja konsorcjum firm Budimex i Strabag. Jej wartość to 573,143 mln zł.
Najlepiej oceniona oferta
Odcinek C prowadzi od węzła Kamieńsk (bez węzła) do węzła Radomsko (z węzlem). Liczy on 16,72 km. Do jego realizacji zgłosiło się czterech oferentów. Były to firmy: Intercor (580 mln zł) i Polaqua oraz konsorcja: Strabag i Budimex (573,143 mln zł), a także Kobylarnia i Mirbud (612,706 mln zł).
Budżet inwestora wynosi 651,539 mln zł. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 32 miesiące na realizację prac, przy czym do czasu prac budowlanych nie wliczają się miesiące zimowe.
Jak zaznacza spółka w komunikacie – powyższe nie oznacza wyboru oferty konsorcjum jako najkorzystniejszej, gdyż postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało jeszcze ostatecznie zakończone.
Podpisanie umowy niepewne
Problem może się jednak pojawić nawet jeśli konsorcjum, w którego skład wchodzi Budimex zostanie wybrane jako najkorzystniejsze w tym przetargu.
– Zastanawiamy się nad tym czy te wybory na A1 i S61 zakończą się dla nas podpisaniem umowy czy nie –
mówi portalowi Rynekinfrastruktury.pl prezes Budimeksu. Podkreśla, że proces wyboru oferty najkorzystniejszej trwał bardzo długo, a dynamiczna sytuacja na rynku wymaga od wykonawcy szczególnego analizowania kontraktów. – Za każdym razem przed decyzją o tym czy przedłużamy ważność oferty, analizujemy czy na tym kontrakcie jeszcze nie stracimy pieniędzy – mówi. – Teraz podchodzimy tak do każdego kontraktu – dodaje.
Pozostała część A1
Jest to jeden z czterech odcinków, na które został podzielony łódzki odcinek brakującego fragmentu A1. Na odcinek A (od węzła Tuszyn do węzła Bełchatów) najkorzystniejszą ofertę również złożyło konsorcjum firm Budimex i Strabag.
Co do fragmentów B i D nie mamy na razie żadnych informacji. W przypadku obu tych fragmentów najtańsze oferty złożyła firma Intercor. (odcinek B: 650 mln zł, odcinek D: 338 mln zł).
Wszystkie zadania dotyczące brakującego fragmentu A1 są prowadzone w systemie „projektuj i buduj”. Oznacza to, że wykonawcy będą zobowiązani do opracowania projektu trasy, uzyskania niezbędnych pozwoleń na budowę, przeprowadzenia robót oraz otrzymania zezwolenia na użytkowanie.
Całość stanowi ostatni brakujący fragment A1 w Polsce i prowadzi od węzła Tuszyn (bez węzła) do węzła Bełchatów (z węzłem). Jak w ubiegłym roku podawało Ministerstwo Infrastruktury – cała ta trasa ma być gotowa w latach 2020-2021. Przetarg na wybranie jej wykonawcy trwa już jednak niemal rok więc sprawa może się przedłużyć.