Partner serwisu
Drogi i autostrady

Od A1 do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Droga S10 w przygotowaniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Autor:

ep.

Data publikacji:
21-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Od A1 do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Droga S10 w przygotowaniu
fot. GDDKiA
W roku 2032 powinna być gotowa droga ekspresowa S10 od węzła na autostradzie A1 w pobliżu Włocławka do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. To 100 km drogi, która jest obecnie na etapie przygotowań. Razem z tą trasą przygotowywany jest 20-kilometrowy łącznik do drogi S7 w ciągu szykowanej S50.

Cała droga ekspresowa S10 przygotowywana jest jako nowe połączenie Szczecina z Warszawą. W sumie trasa ma mieć 410 km. Obecnie gotowe są już obwodnice Stargardu i Wałcza, jednojezdniowa obwodnica Wyrzyska oraz odcinek Bydgoszcz Zachód – Bydgoszcz Południe i Toruń Zachód – Toruń Południe (na razie w przekroju jednojezdniowym).

Pozostałe odcinki od strony Szczecina aż do Piły są obecnie na etapie przetargów w trybie zaprojektuj i wybuduj. W przygotowaniu jest część drogi między Wyrzyskiem i Bydgoszczą. W realizacji natomiast znajduje się fragment, który połączy dwa największe miasta w woj. kujawsko-pomorskim, tj. Bydgoszcz i Toruń. Od Torunia do Włocławka trasa S10 ma mieć wspólny przebieg z autostradą A1. Ten fragment jest obecnie szykowany do poszerzenia o dodatkowy pas ruchu.

Przygotowania są prowadzone także dla drogi między węzłem Włocławek Północ na A1 a Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej wraz z połączeniem do S7. To w sumie 120 km drogi ekspresowej.

Między A1 a woj. mazowieckim

W sierpniu ub. r. podpisany został kontrakt na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla połączenia A1 z Mazowszem. Prace prowadzone są w podziale na część od A1 do granicy województwa kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego (40 km) oraz od granicy województw do DK-50 (60 km). Wraz z tą drugą częścią mają powstać także opracowania dla odcinka S50 do połączenia z drogą S7. Za prace odpowiada konsorcjum firm TPF i Databout.

Jak podała GDDKiA, obecnie inwestycja znajduje się w drugiej fazie prac projektowych, w której precyzowane są rozwiązania dla trzech wariantów przebiegu trasy głównej i połączenia Płocka poprzez dwujezdniową DK-60 (w śladzie istniejącym i nowo projektowanym). –Poszukując najkorzystniejszego rozwiązania współpracujemy z władzami Płocka – informuje GDDKiA. Latem odbyły się dwa spotkania z przedstawicielami samorządu. Po uwzględnieniu zgłoszonych uwag uzgodniono, że jest potrzeba przedstawienia kolejnego wariantu powiązania DK-60 z układem miejskim.

W odniesieniu do całego zadania trwa inwentaryzacja przyrodnicza i opracowywane są projekty robót geologicznych dla całego zadania. GDDKiA informuje, że przygotowana została wstępna prognoza ruchu i trwają prace nad częścią techniczną STEŚ. Projektowanie trasy S1 wymaga także współpracy z projektantami CPK w zakresie rozwiązań kolizji wariantów drogi z planowanymi liniami kolejowymi.

Którędy droga

Wiadomo, że ta część trasy ma się zaczynać na węźle A1 Włocławek Północ. Stąd droga pobiegnie nowym mostem przez Wisłę do gminy Fabianki, a następnie w kierunku wschodnim, by na terenie gminy Tłuchowo przekroczyć granicę woj. kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego.

W woj. mazowieckim droga pobiegnie na południowy wschód w okolicy Płocka. Z miastem droga ekspresowa będzie połączona poprzez wspomnianą wyżej drogę nr 60 poprowadzoną nowym śladem w przekroju 2x2.

Droga S10 zakończy się włączeniem do OAW, czyli przyszłej drogi S50, w okolicach miejscowości Naruszewo. W ramach kontraktu na S10 w woj. mazowieckim projektanci szykują pracują także nad 20-kilometrowym odcinek S50 aż do połączenia z drogą S7.

Inwestor szacuje, że wniosek o wydanie decyzji środowiskowej zostanie złożony w 2025 r., a przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj ruszyłby w roku 2028. Prace budowlane w tym scenariuszu przypadłyby na lata 2023-2032.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5