Aż 10 ofert wpłynęło w przetargu na sprawowanie nadzoru nad projektowaniem i budową obwodnicy Stargardu (woj. zachodniopomorskie) w ciągu drogi krajowej numer 20. Nie powinno być problemu z wyłonieniem zwycięzcy.
Chodzi o budowę drogi o długości 4,3 km. Inwestycja ma być realizowana w ramach Programu budowy 100 obwodnic. Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP. Zacznie się na węźle Stargard Wschód na połączeniu DK-20 i S10.
W marcu poznaliśmy oferty na wykonanie właściwych prac. Najtańszą ofertę złożył Strabag. Wycenił prace na 76,047 mln zł. Pozostałe propozycje to: NDI – 78,068 mln zł, Porr- 83,850 mln zł, Budimex – 84,156 mln zł, konsorcjum Roverpol – 85,103 mln zł i Mostostal Warszawa – 85,507 mln zł. Najdroższa ofertę złożyło konsorcjum Mirbudu i Kobylarni - 91,596 mln zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka też firmy, która będzie sprawować nadzór nad inwestycją. Znamy już oferty zainteresowanych firm. Nie będzie problemu z wyłonieniem zwycięzcy, bo wszystkie oferty mieszczą się w zarezerwowanej przez urzędników kwocie prawie 8,1 mln złotych. Zróżnicowanie cenowe jest spore. Najmniej, bo 4 mln złotych oczekuje DTŚ z Katowic, a najwięcej, bo ok. 7,8 mln zł – ZBM z Warszawy.
Pozostałe oferty:
BBF – ok. 5,3 mln zł; Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych EKO-INWEST – 4,5 mln zł; konsorcjum Ekskamer i Milarium – 5,9 mln zł; MGGP – ok. 4,9 mln zł; Multiconsult Polska – ok. 4,6 mln zł; NBQ – ok. 4,2 mln zł; SGS Polska – ok. 5,4 mln zł; TPF – 6,1 mln zł
Przy wyborze zwycięzcy GDDKiA weźmie pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %, im niższa, tym więcej punktów), ale też jakość (26 %) oraz doświadczenie personelu konsultanta (14 %).
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji planowana jest przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła. Dalej trasa zostanie poprowadzona w kierunku północnym, pokona dolinę rzeki Krąpiel oraz drogę powiatową Strachocin – Sułkowo (zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej). Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard – Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK-20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard.
Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, skracając trasę, którą pokonują kierowcy przejeżdżający przez miasto tranzytem. Obecnie długość DK-20 od węzła Stargard Wschód przez miasto to 7,4 km. Obwodnica skróci tę trasę o 2,9 km. Czas przejazdu, z uwzględnieniem braku konieczności zatrzymywania się na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych, powinien się skrócić nawet czterokrotnie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.