W ramach budowy II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu DK-28 powstanie m.in. most nad linią kolejową i rzeką San. W miejscu, w którym zlokalizowane będą podpory tego obiektu, trwają badania geologiczne. Wyniki badań pozwolą dokonać wyboru właściwych materiałów, które zostaną zastosowane na etapie budowy, a jednocześnie będą odpowiednie do panujących w tym miejscu warunków.
II etap obwodnicy Sanoka to ok. 3 km drogi na terenie gmin Sanok i Zagórz. W trybie zaprojektuj i wybuduj realizuje go Budimex. Nowa droga połączy odcinek drogi zrealizowany w ramach I etapu z DK-28 w Bykowcach na drugim brzegu Sanu. Na placu budowy trwają właśnie badania geologiczne, których wyniki posłużą na dalszych etapach. Są realizowane w wyznaczonych miejscach i na określonej głębokości. Za pomocą odwiertów wydobywane są fragmenty gleby, na których widoczny jest przekrój gleby podpowierzchniowej. Badania te wykazują duże zróżnicowanie gleb na terenie, przez który przebiegać będzie II etap obwodnicy Sanoka.
Odwierty prowadzone będą przez kilka dni w różnych miejscach. Punkty zostały określone przez projektanta, a ich głębokość wynosi od 13 do 26 metrów w głąb ziemi. Po wykonaniu odwiertów wydobyte fragmenty gleby zostaną poddane analizie oraz badaniom. Uzyskane wyniki pozwolą na dobór odpowiednich materiałów budowalnych oraz będą pomocne w podejmowaniu decyzji podczas kolejnego etapu budowy, jakim są prace budowlane.
Co budują
Obwodnica Sanoka na początkowym odcinku wykorzysta przebieg istniejącej DK-84, a następnie zostanie skierowana na północ na drugą stronę Sanu. Na wspólnym przebiegu z DK-84 droga wyposażona zostanie w pas wielofunkcyjny. W ramach zadania wybudowane zostaną m.in. dwa skrzyżowania typu rondo w miejscach krzyżowania się obwodnicy z istniejącymi drogami krajowymi (DK-84 i DK-28). Wykonane zostaną też chodniki, ścieżki pieszo - rowerowe oraz jezdnie dodatkowe do obsługi przyległych nieruchomości.
Ponadto wybudowane zostaną obiekty inżynierskie: cztery mosty (wszystkie pełniące dodatkowo funkcję ekologiczną), trzy przepusty (w tym jeden pełniący dodatkowo funkcję ekologiczną) i mur oporowy. Największym wyzwaniem będzie budowa mostu nad linią kolejową i rzeką San o długości całkowitej ponad 300 m i przęśle nurtowym o długości 150 m. Dodatkowo droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska.
Cel inwestycji
Istniejący odcinek drogi krajowej nr 28 na terenie Sanoka biegnie przez obszary zwartej zabudowy mieszkaniowej z jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Oddany do ruchu 30 stycznia 2020 r. I etap obwodnicy Sanoka pozwolił na skierowanie ruchu tranzytowego z kierunku Krosna na DK28 i DK84 w kierunku przejścia granicznego Krościenko - Smolnica. Budowa II etapu (ok. 3 km) spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu DK-28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla.
Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa poprawi dostępność komunikacyjną i ułatwi wyjazd w kierunku Przemyśla i dalej przejścia granicznego w Medyce i Korczowej, łączących Unię Europejską z Ukrainą. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.