Wykonano już 80 proc. warstwy ścieralnej SMA na obwodnicy Radomia. Końca dobiegają także roboty bitumiczne na łącznicach węzłów. Nową drogą na trasie między Warszawą i Krakowem pojedziemy w październiku.
– Ostatnia warstwa ścieralna nawierzchni SMA ułożona została na ciągu głównym budowanej drogi ekspresowej S7 na odcinku obwodnicy Radomia w około 80 procentach – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach. Jak podano, wykonawca kończy także roboty bitumiczne na łącznicach węzłów, kontynuuje prace związane z oznakowaniem poziomymi i pionowym oraz roboty wykończeniowe.
Wyświetl większą mapę
W ramach kontraktu powstaje także nowy obwód drogowy w Sławnie oraz Miejsce Obsługi Podróżnych – tam także prowadzone są prace.
Po trzech obiektach mostowych wybudowanych nad drogą ekspresową S7 (są to obiekty nr 4,7 i 23) odbywa się już tymczasowy ruch lokalny.
GDDKiA potwierdza, że zgodnie z planem, nową drogą pojedziemy pod koniec października.
Obwodnica Radomia będzie drogą o parametrach trasy ekspresowej. Jej długość wynosi 24 km. Na trasę będzie można wjechać lub zjechać z niej korzystając z czterech węzłów: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe.
Będąca na ukończeniu trasa, omijając Radom od zachodu, połączy się z drogą ekspresową S7 Białobrzegi – Jedlińsk oraz odcinkiem siódemki biegnącym do granicy województwa mazowieckiego.
Otwarcie obwodnicy Radomia istotnie usprawni podróże miedzy Warszawą, Kielcami i Krakowem. Obecnie podróżujący na tej trasie często soją w zatorach na terenie Radomia, gdzie ruch tranzytowy nakłada się na ruch lokalny.
Wykonawcą tego zadania jest Dragados. Koszt robót budowlanych wynosi ponad 728 mln zł.