Wykonawca obwodnicy Opatowa w ciągu DK9/S74 i łącznika północnego DK74 do obwodnicy Opatowa przygotowuje się do zakończenia zimowej przerwy. Na 3-kilometrowym łączniku północnym rozpoczęło się układanie ostatniej warstwy nawierzchni.
Ok. 12-kilometrowa obwodnica w ciągu DK9 i S74 biec będzie po południowo-zachodniej stronie Opatowa. Na skrzyżowaniu obecnej DK74 z nowym przebiegiem DK9, a także na włączeniu przyszłej S74 do istniejącej DK9 do dyspozycji kierowców są bezkolizyjne ronda. W ramach obwodnicy Opatowa planowane są dwa węzły drogowe.
Pierwszy na skrzyżowaniu istniejącej DK9 z jej przyszłym przebiegiem i z budowanym tzw. łącznikiem północnym do DK74. Drugi węzeł powstanie w Marcinkowicach, na skrzyżowaniu planowanej drogi ekspresowej S74 z projektowaną DK9, zapewniając także skomunikowanie z drogą wojewódzką nr 757 do Staszowa.
GDDKiA rozpoczęła włączenie nowego wiaduktu, który powstał nad drogą ekspresową S74 realizowaną w ramach obwodnicy Opatowa do drogi krajowej nr 74 w Jałowęsach. Obiekt wybudowany został w ciągu nowego przebiegu DK74. - W związku z budową nowego układu komunikacyjnego ruch z DK74 w Jałowęsach przełożony został na tymczasowy bypass, który umożliwi płynny ruch w obu kierunkach. W tym miejscu obowiązywał wcześniej ruch wahadłowy - informuje GDDKiA.
Wykonawca obwodnicy Opatowa w ciągu DK9/S74 i łącznika północnego DK74 do obwodnicy Opatowa przygotowuje się do zakończenia zimowej przerwy kontraktowej (koniec przypada na połowę marca). Na 3-kilometrowym łączniku północnym rozpoczęło się układanie ostatniej warstwy nawierzchni. Wykonawca jeszcze w 2024 roku udostępnił dla ruchu lokalnego dwa z trzech wiaduktów wybudowanych nad realizowanym, nowym przebiegiem DK74, a także rondo na włączeniu do istniejącej DK74.
Na budowie samej obwodnicy Opatowa trwają przygotowania do kontynuacji robót bitumicznych. Jeszcze w 2024 roku podbudowa bitumiczna ułożona została na odcinkach stanowiących około 75 proc. dwujezdniowej trasy głównej. W 85 proc. ułożona została przedostatnia warstwa wiążąca nawierzchni. Układanie ostatniej warstwy ścieralnej rozpocznie się wiosną. Wykonane zostały także konstrukcje wiaduktów, mostów i estakad. Udostępnione zostały już dwa nowe ronda na DK9.
- Prace na budowie łącznika północnego zakończą się w drugim kwartale br., a planowane zakończenie robót na dużej obwodnicy to III kwartał br - zapowiada GDDKiA.
Koszt budowy obwodnicy i łącznika to ponad 461 mln zł. Generalnym wykonawcą zadania jest konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Construcción.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.