Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Obwodnica Człuchowa: Jest wniosek o decyzję środowiskową

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
25-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-06-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Obwodnica Człuchowa: Jest wniosek o decyzję środowiskową
fot. MOs810 (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku wpłynął wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Człuchowa w przebiegu dróg krajowych nr 22 i 25. W ramach inwestycji powstanie odcinek o przewidywanej długości na poziomie 20 kilometrów.

Człuchów to liczące 13 tys. mieszkańców miasto powiatowe w południowo-zachodniej części województwa pomorskiego. Przebiegają przez nie dwie drogi krajowe. Zarówno droga krajowa nr 22, jak i droga krajowa nr 25, o których mowa, przechodzą w Człuchowie przez obszar zabudowany, łącząc się z licznymi drogami poprzecznymi. Co więcej, druga z wyżej wymienionych tras przebiega przez ścisłe centrum miasta. Ów stan rzeczy wpływa niekorzystnie zarówno na standard życia mieszkańców Człuchowa, jak również bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego.

Dlatego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje budowę obwodnicy miasta w przebiegu obydwu dróg krajowych. Łączna długość nowo powstałych odcinków ma wynieść ok. 20 kilometrów. Wszystkie fragmenty powstaną w standardzie właściwym drodze klasy technicznej GP i będą jednojezdniowe, przy czym w przypadku odcinka w przebiegu DK nr 22 uwzględniona ma zostać rezerwa pod drugą jezdnię. Ostateczny przebieg obwodnicy Człuchowa określi jednak decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Jak informuje GDDKiA, do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku wpłynął wniosek o jej wydanie.

Wskazano wariant preferowany

W ramach studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z materiałami do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej jego wykonawca, Schüßler-Plan Inżynierzy, opracowała cztery warianty przebiegu. GDDKiA wskazała we wniosku wariant W1 jako najbardziej korzystny. Rekomendowany wariant zakłada, że początek trasy od strony wschodniej będzie połączony z istniejącą obwodnicą Chojnic w przebiegu DK nr 22. Dalszy przebieg przewidziano w kierunku południowo-zachodnim – obwodnica ominie Rychnowy, a następnie przetnie linię kolejową nr 210. Na południowy wschód od Ględowa zaplanowano połączenie obwodnicy z DK nr 25.

Od tego miejsca przebieg obydwu dróg krajowych będzie wspólny – przetnie drogę wojewódzką nr 188, a następnie włączy się do istniejącego przebiegu DK nr 22 pomiędzy Człuchowem a Canpolem (kompleks handlowo-rozrywkowy). Dalszy przebieg obwodnicy, już wyłącznie w przebiegu DK nr 25, zaplanowano w kierunku północno-zachodnim – ominie on Sieroczyn, włączając się do istniejącego fragmentu DK nr 25 w rejonie Nowosiółek. Dodatkowo w przebiegu DK nr 22 zaplanowano budowę obejścia Jaromierza, liczącego ok. 3 kilometrów długości.

Co dalej?

Jak wskazuje GDDKiA w komunikacie prasowym, do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dołączono kartę informacyjną przedsięwzięcia. W owym opracowaniu zawarto szczegółowe prognozy oddziaływania inwestycji na środowisko naturalne w wielu aspektach, takich jak emisja hałasu i zanieczyszczeń powietrza, czy wpływ na jakość wód. Wskazano również lokalizację i parametry przejść dla zwierząt, czy też przewidywane zabezpieczenia akustyczne, urządzenia ochrony wód i nasadzenia zieleni oraz zakres nadzoru przyrodniczego. Zapoznanie się z tym opracowaniem będzie dostępne dla każdej zainteresowanej osoby w fazie konsultacji społecznych.

Po uzyskaniu decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia, która ostatecznie zatwierdzi przebieg trasy, zaplanowano przejście do drugiego etapu studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, obejmującego przede wszystkim opracowanie szczegółowego projektu technicznego, który będzie zawierał rozwiązania geometryczne dróg, konstrukcji obiektów drogowych, obiektów inżynierskich, granice terenu zajmowanego pod inwestycję oraz przedmiary robót i kosztorysy dla kluczowych elementów przedsięwzięcia. Drugi etap obejmie także wykonanie badań geologicznych. Po jego zakończeniu możliwe będzie ogłoszenie przetargu na realizację. Inwestycja została uwzględniona na liście podstawowej w ramach rządowego Programu Budowy 100 Obwodnic.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Duży przetarg drogowy na Mazowszu. Skaryszew zyska obwodnicę

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Mazowszu. Skaryszew zyska obwodnicę

Mikołaj Kobryński 01 sierpnia 2024

Obwodnica Starogardu Gdańskiego: Wariant przebiegu wstępnie zaakceptowany

Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Sidziny

Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Sidziny

Mikołaj Kobryński 26 lipca 2024

Zobacz również:

Ważny krok do budowy S17 koło Zamościa

Drogi i autostrady

Ważny krok do budowy S17 koło Zamościa

ep. 05 sierpnia 2024

ZDW w Olsztynie z ofertami na projekt obejścia Gołdapi

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie z ofertami na projekt obejścia Gołdapi

Przemysław Farsewicz 05 sierpnia 2024

Jak postępują prace przy rozbudowie autostrady A2 o trzeci pas ruchu

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Duży przetarg drogowy na Mazowszu. Skaryszew zyska obwodnicę

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Mazowszu. Skaryszew zyska obwodnicę

Mikołaj Kobryński 01 sierpnia 2024

Obwodnica Starogardu Gdańskiego: Wariant przebiegu wstępnie zaakceptowany

Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Sidziny

Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Sidziny

Mikołaj Kobryński 26 lipca 2024

Zobacz również:

Ważny krok do budowy S17 koło Zamościa

Drogi i autostrady

Ważny krok do budowy S17 koło Zamościa

ep. 05 sierpnia 2024

ZDW w Olsztynie z ofertami na projekt obejścia Gołdapi

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie z ofertami na projekt obejścia Gołdapi

Przemysław Farsewicz 05 sierpnia 2024

Jak postępują prace przy rozbudowie autostrady A2 o trzeci pas ruchu

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5