Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Obietnice dla Płocka – CPK i S10

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
24-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Obietnice dla Płocka – CPK i S10
Andrzej Nowakowski Prezydent Miasta Płocka
11 stycznia na dworcu kolejowo-autobusowym w Płocku odbyła się konferencja prasowa z udziałem prezydenta miasta – Andrzeja Nowakowskiego – oraz prezydenta Warszawy i kandydata na prezydenta Rzeczypospolitej – Rafała Trzaskowskiego. Politycy poruszyli temat włączenia Płocka do trasy S10 i Centralnego Portu Komunikacyjnego. 

Problem komunikacyjny Płocka to sprawa, na którą mieszkańcy zwracają uwagę od lat. Chociaż miasto leży w odległości zaledwie stu kilometrów od tak dużych miast wojewódzkich jak Warszawa, Łódź czy Toruń, połączenie drogowe, a zwłaszcza kolejowe, znajduje się w fatalnym stanie. Na spotkaniu z mediami, przedstawiciele Koalicji Obywatelskiej zwrócili uwagę na ten problem, dając obietnice mieszkańcom, że ci mogą liczyć na włączenie Płocka zarówno do S10, jak i do trasy kolejowej Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Komunikacja szansą dla rozwoju Płocka

Konferencję na dworcu rozpoczął Andrzej Nowakowski, który zwrócił uwagę, że miasto potrzebuje lepszego połączenia z większymi aglomeracjami.

– Płock jest dynamicznie rozwijającym się 100-tysięcznym, które wykorzystuje swoje szanse, ale może robić to jeszcze dynamiczniej i skuteczniej, jeśli będzie miało do tego możliwości związane chociażby z układem komunikacyjnym – zapowiedział włodarz miasta.

Przekazał swoje nadzieje, że trwające od lat konsultacje dojdą niebawem do końca „i w efekcie ta decyzja podjęta ponad 9 lat temu okaże się skuteczna i budowa S10 tu, na Mazowszu, stanie się wkrótce faktem”. Zwrócił również uwagę, że do odpowiedniego rozwoju Płocka, niezbędne jest „uruchomienie kolei dużych prędkości, gdzie na śladzie tych kolei będzie Płock”, z czym zgodził się Rafał Trzaskowski.

– Rozmawiamy o potencjale, który Płock ma. Jest olbrzymi, zwłaszcza ze względu chociażby na decyzje dotyczące rozwoju wyższych uczelni w Płocku – mówił prezydent Warszawy.

Spójna Polska Trzaskowskiego?

Obietnice zajęcia się sprawą Płocka i innych mniejszych miejscowości, mają wynikać z planu, którego zamierza trzymać się kandydat KO, jeśli wygra tegoroczne wybory prezydenckie.

– W Gliwicach mówiłem o spójnej Polsce, ż ccała Polska musi mieć szanse, żeby rozwijać się dynamicznie, w takim sam sposób. Mówiłem o szansach, które stoją przed mniejszymi ośrodkami miejskimi. Głównie skupiałem się na liście miast, które tracą swoje funkcje społeczno-gospodarcze, ale również miasta takie jak Płock, które dobrze się rozwijają, też potrzebują wsparcia. Nawet takie miasta mają swoje problemy komunikacyjne i stąd moja inicjatywa, żeby w takich miejscach być, dlatego że ja jestem przekonany, że prezydent Rzeczpospolitej, który wywodzi się z samorządu i ma dobre relacje z samorządowcami w całej Polsce, powinien stać się rzecznikiem samorządowców i wszystkich Polek i Polaków, którzy mieszkają w miastach powiatowych, mniejszych ośrodkach miejskich, na polskiej wsi, po to, żeby niwelować te różnice, które mogą spowalniać rozwój. Jednym z takich wyzwań jest kwestia komunikacji – deklarował Trzaskowski.

Ponadto wyraził swoją radość, że „rząd Donalda Tuska przystępuje do realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego”, ponieważ „mamy do czynienia z prawdziwym planem inwestycyjnym, a to również duża szansa dla połączeń komunikacyjnych, bo ta kolej szybkich prędkości połączy ze sobą bardzo wiele miast w Polsce – tych większych, ale również tych średniej wielkości, takich jak choćby Płock czy Włocławek”.

– Właśnie ta Centralna Magistrala Kolejowa kierunek Północ przejdzie przez Płock, dotrze do Włocławka, co wpłynie bardzo poważnie na szanse tych miast na jeszcze szybszy rozwój. Płock będzie miał dużo szybsze połączenie kolejowe z Warszawą. Ta podróż może wynieść godzinę, a dziś trzeba jechać przez Kutno i to zajmuje prawie dwie godziny – podsumował.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polsko-hiszpańska współpraca transportowa

Polityka i prawo

Polsko-hiszpańska współpraca transportowa

Damian Kelman 23 stycznia 2025

Kolejowa linia Y czy połączenia subregionalne? Dylematy przy CPK

Biznes i przemysł

Zobacz również:

CPK przeprowadzi konsultacje rynkowe z branżą ITP

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Polsko-hiszpańska współpraca transportowa

Polityka i prawo

Polsko-hiszpańska współpraca transportowa

Damian Kelman 23 stycznia 2025

Kolejowa linia Y czy połączenia subregionalne? Dylematy przy CPK

Biznes i przemysł

Zobacz również:

CPK przeprowadzi konsultacje rynkowe z branżą ITP

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5