Od soboty 17 października uruchomiony jest nowy most na Wiśle w Kamieniu. Przeprawa połączyła województwo lubelskie z mazowieckim, a kierowcy zyskali alternatywną trasę między Lublinem i Radomiem.
Most posiada stalową konstrukcję z żelbetową płytą współpracującą. Składa się z 10 przęseł, z czego dwa szczytowe mają 80 m, a osiem przęseł w środku – 108 m. Na obiekcie powstały dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m oraz pasy awaryjne o szerokości 2,5 m. Ponadto, wykonano ścieżkę rowerową i chodnik.
Budowa obiektu pochłonęła ponad 215 mln zł. Nowy most stanowi najważniejszą konstrukcję na ciągu zmodernizowanych dróg wojewódzkich łączących Lublin z Radomiem i Kielcami. Prace zrealizowało konsorcjum Energopol – Szczecin i firma Gotowski.
Wyświetl większą mapę
Budowa nowego mostu w Kamieniu rozpoczęła się w sierpniu 2012 roku. W roku 2014 duże wyzwanie stanowiła powódź, która zalała plac budowy. Obiekt udało się ukończyć w czerwcu 2015 roku.
Zanim most oddano do użytku, konieczne było wybudowanie 2-kilometrowego odcinka drogi dojazdowej po stronie mazowieckiej. Odcinek jest już przejezdny, jednak kierowcy muszą liczyć się z niewielkimi utrudnieniami.