Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę na zaprojektowanie, uzyskanie pozwoleń administracyjnych oraz zabudowę urządzeń sygnalizacji przejazdowej. Inwestycja obejmie 21 przejazdów w woj. lubelskim, podkarpackim, świętokrzyskim i małopolskim. Dzięki nowym systemom wzrośnie bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego.
– Konsekwentnie, od wielu lat podnosimy poziom bezpieczeństwa naszej linii. Inwestujemy w nowoczesny tabor, automatyczne sterowanie ruchem, sygnalizację przejazdową i edukujemy kierowców. Dzięki współpracy z polskim producentem, możemy dalej rozwijać ten obszar infrastruktury – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes spółki PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa cytowany w komunikacie.
Inwestycja obejmie łącznie 21 przejazdów w woj. lubelskim, podkarpackim, świętokrzyskim i małopolskim. W Wolbromiu zmodernizowana zostanie sygnalizacja na przejeździe kolejowo-drogowym (ul. Miechowska). Automatycznie sterowane rogatki zostaną wprowadzone w Jaroszowcu Olkuskim, gdzie sygnalizacja obejmie zarówno tor szeroki, jak również trzy tory normalne. W sygnalizację zostaną wyposażone również dwa przejazdy na terenie Roztoczańskiego Parku Narodowego. Projekt pozwoli na poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego jak również na zwiększenie prędkości rozkładowej pociągów do 100 km/h.
– Linia nr 65 zapewnia bardzo dobre parametry dla transportu ładunków, posiada możliwość prowadzenia składów o długości 950 metrów, zmodernizowaną infrastrukturę i system sterowania. Podpisana umowa umożliwi nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa, ale również usprawni przepływ towarów, a co za tym idzie pozwoli zwiększyć możliwości przewozowe Spółki – mówi Dariusz Sikora, członek zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
Sygnalizacją będzie sterował komputerowy system RASP 4.4 Ft zaprojektowany w Zakładach Automatyki Kombud. System jest automatycznie uruchamiany i wyłączany w oparciu o działanie liczników osi. Do tej pory KOMBUD S.A. uruchomił ponad 1700 sygnalizacji przejazdowych w całej Polsce. – Nasze systemy są zaprojektowane z myślą o tym, żeby służyć przez okres co najmniej 25 lat. Regularnie je serwisujemy i zapewniamy ich kompatybilność z coraz to nowszymi wersjami komputerów i oprogramowania. Urządzenia ostrzegają użytkowników o zbliżaniu się pojazdu kolejowego a niekiedy też zagradzają wjazd na skrzyżowanie. Kierowcy muszą się jednak stosować do ostrzeżeń, dlatego apelujemy o przestrzeganie przepisów, bo to od tego w największej mierze zależy bezpieczeństwo ich oraz pasażerów – mówi Kazimierz Frąk, prezes zarządu w Zakładach Automatyki Kombud.
Aż 98 procent wypadków na przejazdach w Polsce wynika z nieostrożności kierowców. Najczęstszy błąd i wykroczenie to lekceważenie znaku „Stop”. Zdarzają się również przypadki wjazdu na tory przy zamykających się rogatkach lub próby ich ominięcia. W ramach kampanii „Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych” Spółka PKP LHS zakończyła proces oznaczania „Żółtą naklejką” wszystkich przejazdów linii szerokotorowej. Na naklejkach znalazł się numer alarmowy 112, numer do służb technicznych oraz indywidualny numer przejazdu, który pozwala precyzyjnie określić miejsce zdarzenia i, jeśli to konieczne, wstrzymać ruch pociągów na czas akcji ratunkowej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.