Mieszkańcy Przemyśla zyskali lepsze możliwości przejazdu i przejścia w rejonie mostu kolejowego nad rzeką San. PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły realizację prac drogowych przy wybudowanej przeprawie w ramach inwestycji za blisko 67 mln zł netto, finansowanej z POIiŚ. Przedsięwzięcie zapewniło sprawną i bezpieczną komunikację kolejową oraz drogową.
PLK zrealizowały przebudowę dróg w obrębie nowego mostu w Przemyślu nad rzeką San. To ostatni etap inwestycji, obejmującej budowę nowej przeprawy na linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka.
Od wtorku (30 kwietnia) umożliwiono przejazd pod mostem kolejowym w rejonie ulic Wilsona i Sportowej oraz 22-go Stycznia.
Jak informują PKP PLK, dzięki pracom od strony ul. Wilsona i Sportowej oraz ul. 22-go Stycznia zwiększyła się wysokość pod obiektem. Wyeliminowane zostały dotychczasowe ograniczenia komunikacyjne dla pojazdów drogowych. Sprawniejszy system samochodowy zapewniła jednocześnie przebudowa skrzyżowania z ul. Wilsona. Mieszkańcy zyskali również wygodny i bezpieczny trakt pieszy w obrębie nowego mostu kolejowego. Są nowe chodniki wraz z oświetleniem ledowym oraz ścieżka rowerowa.
Nowy most kolejowy widnieje w panoramie Przemyśla już od ubiegłego roku i stanowi ważny efekt inwestycji PLK. Dwie nowe nitki mostów z przęsłami o klasycznej konstrukcji stalowej, kratownicowej gwarantują sprawne oraz bezpieczne przejazdy na trasie Kraków – Medyka. Usytuowanie konstrukcji między rozsuniętymi elementami starego obiektu umożliwiło zachowanie w przestrzeni miasta elementów zabytkowej i nowej przeprawy. Zabytkowe fragmenty obiektu także zostaną wykorzystane. Jedna stara nitka przeznaczona będzie na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Drugą przejmie Muzeum Ziemi Przemyskiej.
Budowa nowego mostu kolejowego w Przemyślu nad rzeką San za blisko 67 mln zł netto zrealizowana została w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”. Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Celem przedsięwzięcia jest poprawa spójności sieci kolejowej, wzrost bezpieczeństwa i konkurencyjności transportu kolejowego.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.