Rynek Infrastruktury
– GDDKiA już przeprowadziła audyt i wdrożyła zmiany. Za wojewódzkie i powiatowe drogi odpowiedzialna była policja – poinformował minister Sławomir Nowak. Na drogach krajowych zweryfikowano 1500 miejsc z limitami prędkości, zawnioskowano o zmiany w 404 miejscach, w260 było to podniesienie limitu prędkości, w 144 zmniejszono limity. Najwięcej zmian wystąpiło w województwie wielkopolskim – 104 zmiany.
– Jeśli chodzi o drogi wojewódzkie i powiatowe, wykazano 37,5 tys. nieprawidłowości. Na dogach wojewódzkich stwierdzono 8,5 tys., a na drogach powiatowych 29 tys. takich miejsc – mówił minister. Dodał, że policja skierowała do zarządców dróg wnioski o weryfikację oznakowania. Zwrócono się również do wojewodów o monitorowanie procesu.
Jeżeli chodzi o audyt fotoradarów, Sławomir Nowak wyjaśnił, że rząd bierze odpowiedzialność za lokalizację urządzeń Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Każdy z fotoradarów został zaudytowany i sprawdzony pod kątem zasadności jego ustawienia.
– Co do usytuowania fotoradarów gminnych, gminy mają obowiązek zwrócić się do GITD o zbadanie zasadności ustawienia fotoradarów. Jeśli takich wniosków nie będzie, GITD zwróci się po samodzielnej weryfikacji do wojewodów o delegalizację i demontaż urządzeń – poinformował minister.