Na początek zbyt ciężka waga. Później brak zezwoleń, brak badań technicznych i znikające kilometry. Takie transporty zatrzymali w ostatnich dniach inspektorzy z Delegatury Centralnej Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego i poznańskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego.
We wtorek (17 sierpnia) patrol inspekcji z Delegatury Centralnej GITD skierował do punktu kontroli przy ul. Włókniarzy w Łodzi samochód ciężarowy, którym przewożono materiał sypki. Ładunek nie był prawidłowo zabezpieczony i było go za dużo. Przekraczał dopuszczalną masę całkowitą o ponad 1,6 t. Samochód nie powinien był w ogóle wyjechać w trasę. Dowód rejestracyjny kontrolowanego pojazdu został zatrzymany trzy dni wcześniej przez Policję. Kierowca został ukarany mandatami karnymi i wydano mu zakaz dalszej jazdy.
Kilka dni wcześniej (12 sierpnia) wielkopolscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego na wschodniej obwodnicy Poznania zatrzymali zespół pojazdów, którym przewożono z Poznania do Pruszcza koparkę na gąsienicach wraz z dodatkowymi elementami wyposażenia. Pojazd zamiast przepisowych 40 t ważył aż o 27 t za dużo. Przekroczone były również parametry wysokości i szerokości pojazdu. Kierowca nie miał zezwolenia odpowiedniej kategorii na przejazd pojazdem nienormatywnym. Brakowało też pojazdu pilotującego. Ukarany mandatem karnym kierowca mógł ruszyć w dalszą trasę po usunięciu nieprawidłowości, w tym przeładowaniu części ładunku na inny samochód. Wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone karą finansową.
Tego samego dnia (12 sierpnia) patrol Delegatury Centralnej GITD prowadzący kontrole pomiędzy Łodzią a Tomaszowem Mazowieckim, na drodze wojewódzkiej 715, zatrzymał do kontroli samochód, którym przewożono niezabezpieczony ładunek sypki. Pojazdem o ładowności jedynie 500 kg, przewożono ładunek ważący blisko 3 tony. W trakcie dalszych czynności okazało się, że samochód nie ma aktualnych badań technicznych. Zastrzeżenia wzbudził też stan drogomierza. W porównaniu z danymi wprowadzanymi przez stacje diagnostyczne w 2019 i 2020 r., stan drogomierza zmniejszył się o ponad 20 tys. kilometrów. Ze względu na podejrzenie, że mogło dojść do przestępstwa polegającego na cofaniu lub innej ingerencji we wskazania licznika przebiegu w pojeździe, na miejsce wezwano patrol Policji. Za pozostałe naruszenia inspektorzy ukarali kierującego mandatami oraz zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu - czytamy w komunikacie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.