Jest rozstrzygnięcie dla kolejnego odcinka drogi ekspresowej S10 pomiędzy obwodnicą Stargardu a Piłą. Tym razem GDDKiA wskazała wykonawcę odcinka Szczecin Kijewo – Zdunowo. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum NDI i NDI Sopot.
To fragment o długości 4,4 km. NDI chce go wybudować za 187,34 mln zł. To najtańsza oferta złożona w tym przetargu. Pozostali oferenci mają jeszcze czas na ewentualne składanie odwołań.
Ten fragment od północy ominie od północy szczecińskie osiedle Płonia. Pozwoli na wyprowadzenie tranzytu z obszaru zabudowanego Szczecina. Na trasie powstaną dwa węzły drogowe: Szczecin Zdunowo i Szczecin Płonia, a także most na rzece Płonia, dwa wiadukty i trzy przejścia dla zwierząt.
To przedostatni odcinek drogi S10 Szczecin – Piła, dla którego wybrano wykonawcę.
Dla pozostałych jako najkorzystniejsze wskazano oferty Budimeksu, który wybrano dla pięciu odcinków oraz Mirbud jeden odcinek. Na rozstrzygniecie czeka jeszcze odcinek Recz – Cybowo.
Wykonawca będzie miał 10 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID. Kolejnych 7 miesięcy przewidziano na procedurę wydawania ZRID-u, a potem 22 miesiące na roboty budowlane (w tym przypadku z czasu na realizację wyłączone będą okresy zimowe).
Z nowej trasy kierowcy powinni skorzystać w 2028 roku.
Droga S10, o długości ok. 410 km, będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją Warszawską. Realizacja wszystkich brakujących odcinków zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Będzie to bezpośrednie połączenie regionów Pomorza Zachodniego, północy Wielkopolski, Kujawsko-Pomorskiego i Mazowsza. Droga będzie alternatywą dla autostrady A2.