Siedmiu wykonawców jest zainteresowanych budową zachodniej obwodnicy Mławy. Najtańszą ofertę złożyła firma NDI.
Chodzi o drogę, która połączy ulicę Gdyńską w Mławie (na północy) z drogą S7 na węźle Mława Południe. Obwodnica, która ominie miasto od zachodu będzie drogą klasy G o długości 8,4 km. Powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 544.
fot. MZDW
Inwestor – Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie przeznaczył na realizację zadania nieco ponad 155 mln zł. Część potrzebnej kwoty samorząd chce pozyskać z funduszy unijnych.
Przetarg został ogłoszony jeszcze w marcu, teraz poznaliśmy propozycje wykonawców. Spośród siedmiu złożonych ofert cztery zmieściły się w budżecie inwestora. To propozycje NDI – 120,7 mln zł, Mirbud z Kobylarnią – 134,3 mln zł, Strabag – 142,2 mln zł, Mostostal Warszawa – 144,6 mln zł. Droższe od zarezerwowanej kwoty są oferty złożone przez: Budimex – 168,6 mln zł, Unibep – 173,9 mln zł oraz konsorcjum Roverpol – 178,3 mln zł.
W ramach inwestycji powstaną chodniki, ścieżki rowerowe i drogi serwisowe. Wybudowany zostanie most nad rzeką Seracz. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z drogami lokalnymi.
Zadaniem wykonawcy będzie wykonanie robót budowlanych - dla tego zadania zezwolenie na realizację inwestycji drogowej zostało wydane w połowie 2023 r. Na budowę przewidziano 3 lata od podpisania umowy z wykonawcą.