Na budowie obwodnicy Kłodzka ukończono nasuwanie prawie kilometrowej estakady. Jest ona największym obiektem w ciągu powstającej drogi. Koszt całej inwestycji to prawie 200 mln zł, a planowane jej zakończenie to połowa 2018 roku.
Ogromna estakada na obwodnicy
Obiekt, którego nasuwanie właśnie się zakończyło, liczy 910 m długości i 12 m szerokości. Całkowita powierzchnia estakady to ok. 12 tys. m2. Na jej budowie zużyto 13,709 tys. m3 betonu oraz kruszywa mineralnego w ilości ok. 11 tys. ton. Obiekt składa się z 20 przęseł, gdzie każde waży 1,1 tys. ton. Został on wybudowany metodą nasuwania podłużnego, które trwało 8 miesięcy.
Wyświetl większą mapę
Inwestycja przewiduje zaprojektowanie i budowę obwodnicy Kłodzka w ciągu drogi krajowej nr 33 wraz z łącznikiem drogi krajowej nr 46. Umowę na jej realizację podpisano 23 stycznia 2015 roku. Wykonawcą zostało konsorcjum firm Intercor i Trakt, a nadzór pełni konsorcjum Lafrentz i Inwest Complex. Całkowity koszt realizacji projektu to 197,101 mln zł. Nową drogą mamy pojechać w połowie 2018 roku.
Ważna droga
Głównym celem budowy trasy jest poprawa przepustowości układu komunikacyjnego na terenie Kotliny Kłodzkiej. Połączy ona drogi krajowe na odcinkach:
- DK-8 (E67): Kudowa (granica państwa z Republika Czeską) – Kłodzko,
- DK-33: Boboszów (granica państwa z Republika Czeską) – Kłodzko,
- DK-46: Złoty Stok (granica państwa z Republika Czeską) – Kłodzko,
- DK-8 (E67): Kłodzko – Wrocław.
– Nowo wybudowana obwodnica pozwoli na wyeliminowanie ruchu tranzytowego na terenie miasta Kłodzko, a tym samym wpłynie na poprawę warunków ruchu i bezpieczeństwa użytkowników dróg oraz mieszkańców miasta – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.