Partner serwisu
Drogi i autostrady

Najdłuższy morski most na świecie gotowy. Nosi miano „mostu śmierci”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

Jak podaje He Lifeng, szef Narodowej Komisji ds. Rozwoju i Reform w Chińskiej Republice Ludowej – ogromny tunelo-most łączący Hongkong, Zhuhai i Makau jest gotowy i ma zostać niedługo oddany do ruchu. Cała trasa liczy ok. 55 km długości, i zawiera najdłuższą na świecie drogową przeprawę morską. Niestety podczas realizacji konstrukcja otrzymała niechlubne miano „mostu śmierci”.

Ogromny projekt

Z pewnością można stwierdzić, że jest to jedyna w swoim rodzaju inwestycja na świecie. Jej koszt sięgnął ok. 15 mld dolarów. W jej ramach powstało ok. 55 km drogi, która zawiera most o długości 29,6 km i tunel o długości 6,7 km. Cała trasa ma po 3 pasy ruchu w obu kierunkach.

Do stworzenia tak wielkiej konstrukcji potrzeba było także ogromnych ilości materiałów. Do jej budowy użyto m.in. ok. 420 tys. ton stali (tyle ile potrzeba by było do budowy ok. 60 Wież Eiffla). Jak podają konstruktorzy – najtrudniejszym momentem budowy było montowanie 80-tonowych rur na dnie zatoki. Te prace były częścią budowy tunelu.

„Most śmierci”

Budowa ruszyła w 2009 roku i miała zakończyć się w 2016 roku. Potem termin był przesuwany. Ostatecznie, jak podaje He Lifeng – konstrukcja jest gotowa i w najbliższym czasie zostanie oddana do ruchu.

Niestety wielu nie kojarzy się ona dobrze. Podczas budowy mostu między Hongkongiem a Makau doszło do licznych wypadków przy pracy, które w kilu sytuacjach zakończyły się śmiercią robotników. Według portalu „calvinayre.com”, w czasie trwania budowy zginęło 10 osób, a rannych zostało od ok. 234 do 600 osób. Dane w tej kwestii mogą być jednak niepełne.
W wyniku tak licznych wypadków przeprawa otrzymała miano „mostu śmierci”.

Odpływająca wyspa

Na krótko przed oficjalnym otwarciem drogi uwagę wielu zwróciła dziwnie wyglądająca sztuczna wyspa, na której most przechodzi w tunel. Zdaje się ona rozpadać, a dokładnie, wygląda jakby jej falochron powoli odpływał.
 
Źródło: hzmb.org​
Jak jednak podaje Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge Authorit – infrastruktura pozytywnie przeszła wszelkie testy i została ona zaprojektowana tak, by jej elementy były rozproszone.

Dyskusyjna inwestycja

Budowa, trwająca przez wiele lat, wzbudzała wiele kontrowersji. Często pojawiały się głosy, że decyzja o realizacji inwestycji była czysto polityczna i nie była korzystna, szczególnie dla Hongkongu, który obawia się o swoją niezależność. Zalety projektu z chęcią za to podaje strona chińska, która pozytywnie wyraża się o rozwoju infrastruktury w okolicy zatoki dzielącej Hongkong i Makau.

Jakie korzyści da to przedsięwzięcie? Przede wszystkim pozwoli skrócić drogę, między tymi dwoma specjalnymi regionami administracyjnymi we wschodnich Chinach, z prawie 160 km do ok. 30 km. Przeprawa mostowo-tunelowa przez kanał Lingdingyang znacznie poprawi komunikację w regionie I pozwoli na rozwój gospodarczy. Według prognoz z drogi ma korzystać ok. 40 tys. pojazdów dziennie.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5