Podczas rozbudowy A2 między Warszawą i Łodzią zostanie przewidziane miejsce pod przyszły węzeł w okolicach Baranowa – informował dziś w Sejmie nowy wiceminister infrastruktury Rafał Weber. Celem jest powiązanie autostrady z przyszłym Centralnym Portem Komunikacyjnym.
Trwają prace przygotowawcze związane z rozbudową autostrady A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią. Chodzi o trasę długości 88 km. Na odcinku między węzłem Łódź Północ a Pruszkowem w przyszłości dobudowany ma być trzeci pas, a między Pruszkowem a Konotopą czwarty.
To inwestycja konieczna z uwagi na bardzo duże natężenie ruchu na tej trasie. – Ruch na A2 już teraz zbliża się do wartości granicznych dla obecnego przekroju, a w najbliższych latach spodziewany jest dalszy, stopniowy wzrost – mówił dziś w Sejmie wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Potwierdzają to liczny. Generalny pomiar Ruchu z 2015 roku pokazał, że ruch na odcinku Łódź Północ – Wiskitki średnie dobowe natężenie ruchu wynosi 40 tys. poj., pomiędzy Wiskitkami a Grodziskiem Mazowieckim – 45 tys. a między Grodziskiem a Pruszkowem 57 tys. pojazdów. Najgorzej jest tuż przed wjazdem do Warszawy. Ruch między Pruszkowem a Konotopą sięga nawet 75 tys. w ciągu doby.
To dane sprzed czterech lat. W 2017 r., jak informował Rafał Weber, przeprowadzono dodatkowe pomiary punktowe. Wykazały one wzrost ruchu na odcinku między Wiskitkami a Grodziskiem o 13 tys. pojazdów w ciągu doby.
To pierwszy zasadniczy powód decyzji o rozbudowie autostrady. Wpłynęła na nią także, jak mówił dziś posłom, wiceszef resortu, decyzja o budowie Centralnego portu komunikacyjnego w okolicach Baranowa, w niedalekiej odległości od A2.
– Podczas rozbudowy zostanie przewidziane miejsce pod przyszły węzeł w okolicach Baranowa, celem powiązania autostrady z przyszłym CPJK – poinformował Weber.
Prace przygotowawcze, w podziale na dwa odcinki – oddzielnie dla przebiegu w dwóch województwach, prowadzi Transprojekt Gdański. W sumie kosztują one blisko 6,5 mln zł.
Wykonawca ma przygotować program funkcjonalno – użytkowy i uzyskać decyzję środowiskową – według szacunków, ten dokument powinien być uzyskany w ciągu ok. 1,5 – roku.
Sama budowa planowana jest do realizacji już w przyszłej perspektywie finansowej.
Dodatkowe pasy ruchu mają powstać po wewnętrznej stronie istniejących jezdni, gdzie pozostawiono rezerwę terenową na ten cel. Przebudowy nie będą wymagały obiekty inżynierskie, które od razu były budowane z myślą o docelowym przekroju.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.