Wiadomo kto złożył najkorzystniejszą ofertę na projekt i budowę drogi ekspresowej S8 Niemcza – Ząbkowice Śląskie. GDDKiA wybrała ofertę Mostostalu Warszawa.
Chodzi o budowę odcinka drogi o długości 7,9 km. Mostostal wycenił ją na 306 mln zł przy budżecie zamawiającego 304,9 mln zł. To druga oferta pod względem ceny. Tańszą złożył Polbud Pomorze – 266,627 mln zł, ale ta oferta została odrzucona z powodu nieprawidłowo wniesionego wadium. W sumie odrzucono 5 spośród złożonych ofert.
Zamawiający planuje, że w przypadku braku odwołań umowa z wykonawcą zostanie podpisana we wrześniu.
Droga, którą trzeba wybudować będzie przebiegała w nowym śladzie przez teren gmin Niemcza i Ząbkowice Śląskie. Tylko w minimalnym stopniu ma wykorzystywać przebieg obecnej DK-8. Na trasie przewidziano dwa węzły: Niemcza na skrzyżowaniu z obecną DK-8 oraz Ząbkowice Śląskie Północ na połączeniu z obecną DK-8 i drogą powiatową nr 3165D. Do wybudowania jest 19 obiektów inżynierskich, w tym 4 nad ciągiem głównym, 6 w ciągu drogi ekspresowej oraz 9 przepustów.
Odcinek Niemcza – Ząbkowice Śląskie to część trasy między Wrocławiem i Kłodzkiem. Cały przebieg podzielony został na 8 odcinków realizacyjnych. Cztery są obecnie na etapie realizacji –
mowa o trzech odcinkach pomiędzy Kobierzycami i Łagiewnikami oraz
odcinek od Ząbkowic Śląskich do Barda. Odcinek Kobierzyce Północ – Kobierzyce Południe buduje Strabag Infrastruktura Południe, a odcinek Kobierzyce Południe – Jordanów Śląski powierzono firmie Porr. Za fragment Jordanów Śląski – Ząbkowice odpowiada Budimex, natomiast za budowę drogi od Ząbkowic do Barda Mirbud z Kobylarnią.
Odcinek między Łagiewnikami i Niemczą jest na etapie przetargu (
GDDKiA ma 8 ofert, z czego najtańszą złożył Polbud Pomorze), fragment od Barda do Kłodzka na etapie prac przygotowawczych, a dalsza droga w stronę granicy z Czechami na etapie prac studialnych.
Cała trasa powinna być gotowa do 233 roku, natomiast pierwszymi odcinkami kierowcy pojadą w roku 2028.